Když v roce 98 vydala úspěšná firma Blizzard tuhle real-time strategická počítačová gamesa, nikdo asi netušil, jaký fenomén a boom se kolem toho vyvine. Hra se dá vysvětlit jednoduše jako strategická bitva tří ras: Mariňáků, Protossů a Zergů. Tahle pařba má silný příběh, zapamatovatelné postavy a velké zvraty. Ale ze všeho nejvíc má tato herní série ohromnou hráčskou a fanouškovskou základnu, která se svými výtvory stává součástí StarCraftího jůniversu.
Důležité je ovšem říci, že celý tento fanouškovský vesmír, který vzniknul kolem herní série StarCraft, funguje především díky vstřícnému přístupu od tvůrců hry. Blizzard se opravdu snaží pořádně komunikovat s fanoušky a snaží se je zapojit do samotného vývoje hry. Vývojáři na svých stránkách pravidelně uveřejňují tzv. Balanc Petče, což jsou v podstatě úpravy hry, které se snaží, aby multiplejr byl vyvážený a nebyla zde nadvláda jedné rasy. Fanoušci se mohou k jednotlivým změnám vyjádřit, mohou je okomentovat, nebo se pokusit pozměnit. Ačkoliv je hlavní balancér David Kim často nazýván čůrákem, nemůže se mu odepřit snaha o komunikaci s fanoušky. Za velkým úspěch se dá také považovat to, že mezi oficiální herní mapy se dostala mapa vytvořená fanoušky a jedná se o mapu velmi oblíbenou mezi hráči.
Vrcholem veškerých fanouškovských snažení je ovšem Blizzcon. Veletrh her od Blizzardu, kde se setkají všichni milovníci SC a společně si chválí svoje teploušský podomácku vyrobený kostýmy a předhánějí se v tom, kdo má lépe nastudovanou historii StarCraftu. No a samozřejmě se zde setkají také se svým herními hrdiny, profesionálními hráči, kteří se zde nebojí mluvit na veřejnosti, protože jsou mezi svými. Zde se propojí život herní s tím skutečným a ukáže se, že hra už dávno překročila všechny hranice škatulky "hra", ale že se stala skutečným vesmírem!
Oficiální úvodní obrazovka hry |
Příběhový upgrejdy
Podobně jako u mnoha takovýchto sérií se příběh nedrží pouze základní linie, ale rozvíjí se i mimo základní médium, na kterém byl počat. SC měl kromě mnoha datadisků (jako dalších levlů a misí a příběhů od tvůrců) a druhého pokračování hry také nesčetné množství příběhů, které nepocházejí ze hry. Milovníci a tvůrci SC napsali ohromné množství knih a také několik článků. A začli vytvářet videa a filmy!, které rozvíjí tento jůniverz
Fan film StarCraft: Final Metamorphosis
Oppa Korean Stájl
Hra se rozvinula především díky naprostý pošahanosti jižních Korejců, pro které se SC stal novým způsobem života. Všichni ho hráli, takže se postupně začala selektovat skupina profihráčů, pro které začali vznikat turnaje, kde si mohli vydělat veliké peníze. S turnaji přišlo také komentování zápasů a postupný přesun od pouhé hry, do skutečného života. Abyste jako pochopili, o čem že to tady mluvim, tak se podívejte na to, jak korejskej ministr obrany vysvětluje premiérovy, že strategie SC ve skutečnosti nefungujou
Zapněte si titulky, jsou docela nápomocný
Sport číslo 1: StarCraft
No a tahle profiscéna se musí nějak uživit. Proto kromě turnajů se začínaj hráči a komentátoři orientovat na sociální sítě, kde se snaží rozšiřovat svoje pole působnosti. A nastává zlatý období youtubu, takže se dá poměrně dobře uživit tím, že SC paříte a děláte z toho videa, na který pak lidi koukaj a vy dostáváte prachy z reklamy. Díky tomu vznikly takový herní fenomény jako je HuskyStarcraft, nerdí komentátor, jehož sledovanost videí se pohybuje kolem 3 set tisíc, o čemž se může mnoha televizím jen zdát. Nebo by ste si nemohli podívat na herního blbce jménem PsyStarcraft, kdy celá jeho herní kariéra je založená na BM (bad manners vy madrfakři)
Fan art lásky Queen of Blades a neznámého Hydraliska |
Fan art: umění jak vod profíků
Starcraft se stal populární také v oblasti umění. Mnoho neznámých fanoušků a milovníků se rozhodlo věnovat svůj čas tvorbě uměleckých výtvorů s tématikou SCčka. Vzniká tak proto mnoho představ o tom, jak vypadá tento vesmír. Jak se dá zaznamenat herní obraz do uměleckého oka.
Vznikají tak komiksové knihy, série, obrazy i obyčejné vtipné čmáranice, které ukazují, že kolem herního světa plného smradlavejch brejlatejch nerdů se pohybuje také mnoho lidí se skutečným nadáním.
Mezi fanart se dá zařadit také zábavná série StarCrafts, která popisuje veselé příběhy z herního života jednotlivých postav a která ukazuje, že SC je kromě vymakané pařby pořád hlavně způsob zábavy
Blizzard odvádí poměrné férovou práci
David Kim, známý také jako čůrák |
Zapojili se i Gůgl
I největší světový hráč v oblasti vyhledávání porna Google se zapojil do světa StarCraftu a vytvořil zábavnou hru, která je jednou ze součástí známých a zábavných (LOOOOL) googlích doodlů. Hra vychází ze základní herní taktiky zerg rush, která spadá do kategorie cheese, jako ten sejra. Cílem taktiky je překvapit protihráče rychlým útokem základní jednotkou zergů zerglingů, kteří ačkoliv nejsou moc nebezpeční, dokážou v otevřené základně udělat velkou neplechu. No a sami se podívejte, jaká prasárna nastane, když v Googlu zadáte Zerg Rush.
Blizzcon: setkání nadšenců
Fanoušek oblečený do kostýmu jedné z postav hry |
No a trochu porna na závěr
Co by to bylo za fan vesmír, kdyby tam nebylo trochu toho porna. Jakožto velký odborník na tuto kategorii musím připustit, že zde se fanoušci mají ještě hodně co učit například od Hvězdných válek, nebo Startreku. Aby vám to ale nebylo líto, přeci jenom jsem něco našel:
Pokud mám zafungovat jako pověstný MENTOL na závěr, vzkázal bych toto: Víc StarCraft porna!
Kerrigenová si zrovna podává nějakou bělošku |
Autor: Prokop Vodrážka
Nechápu volbu stylu - pro jaký publicistický plátek by se hodil?
ReplyDelete