Americká
módna značka J.Crew minulý rok na jar uviedla svoju jarnú kolekciu kampaňou Hello, World!, do ktorej aktívne
zapojila tých najštýlovejších ľudí z rôznych častí sveta. Práve tí neboli len nemou
tvárou kampane, ale nové kúsky nastávajúceho obdobia sami predstavili a ponúkli
i veľmi osobný pohľad na módu a každodenné
obliekanie.
J.Crew
patrí medzi najobľúbenejšie módne značky na americkom trhu a ich oblečenie,
obuv i módne doplnky sa pravidelne objavujú v tých najprestížnejších módnych
časopisoch ako je Vogue alebo Elle. Značka je svojimi fanúšikmi milovaná kvôli
tomu, že ponúkajú nápaditú módu vysokej kvality, ktorá je dostupná nielen
cenovo, ale hlavne svojou nositeľnosťou. V minuloročnej kampani spoločnosť
povolala dve významné osobnosti zo sveta módy – Garance Doré a Scotta Schumana, aby sa vydali na turné okolo sveta a navštívili viaceré hlavné mestá. Následne mali za úlohu zmapovať osobný štýl ľudí z rôzneho kreatívneho prostredia, ktorí
sú tiež vernými fanúšikmi značky. Nositeľnosť a prístupnosť značky tak vďaka
kampani a skutočným, celkom bežným ľuďom, ktorí ju tvorili, nadobudla
nový rozmer.
Kampaň,
ktorej podstata bola tá istá ako v akejkoľvek inej kampani - úspešne predstaviť,
podporiť a predať nový produkt - však celkovo vyznela kreatívne, nevtieravo a
hlavne veľmi osobne. Voľba Doré a Schumana, ktorí tvoria dlhoročný pár a sú obaja
fotografi s veľmi úspešnými blogmi, sa ukázala ako trefa do čierneho. Fungovanie oboch blogov v priebehu rokov
so sebou prinieslo množstvo príležitostí na spoluprácu s mnohými zaujímavými
ľuďmi. Vďaka tomu bolo hľadanie členov tímu i samotné zahájanie a priebeh práce na kampani o to jednoduchšie a prirodzenejšie.
Hello,
World! ale nie je len o populárnej Doré a Schumanovi. Práve naopak, oni sú len
začiatkom a len jedným článkom z viacerých, ktorí kampaň tvorili. Prepojenosť
a spolupráca na leveli bežných ľudí a nie uzatvoreného tímu kreatívcov z
jedného štúdia v New Yorku bolo určite hlavným kritériom kampane. Medzi ľudmi,
ktorých blogeri vybrali, môžeme nájsť napríklad Svena Schumanna z Berlína,
zakladateľa časopisu The Talks, blogerku Bertu Bernad z Madridu alebo
austrálskeho surfera a fotografa Lincolna Pilchera. Na stránkach kampane má
každý svoj vlastný priestor, kde sa môže sám predstaviť a ukázať kúsok zo svojho
života a životného štýlu, ktorého súčasťou je i oblečenie J.Crew.
Berta Bernat, blogerka z Madridu.
Lincoln Pilcher, surfer a fotograf zo Sydney.
Hello,
World! s patričnou hrdosťou všetkých členov kampane nazýva tastemakers. Výraz by mal charakterizovať tých, čo vytvárajú
jedinečný štýl alebo vkus. Je to síce len výraz, pomenovanie, ale i touto maličkosťou
kampaň opakovane dokazuje, že zapojili ľudí, ktorí nie sú len tvárami z fotografií,
ale tvorcovia sami. Títo tvorcovia a účastníci kampane tak majú svoj profil, ktorý po
rozkliknutí ponúkne sériu fotografií, krátke video i rozhovor. Na základe
osobných preferencií a vkusu daného človeka je súčasťou jeho profilu i jeden
kus odevu, ku ktorému je krátky popis. Ten nás oboznamuje s jedinečnou kvalitou
daného kúsku ako i históriou jeho vzniku.
Na konci profilu sa potom ešte objavuje časť „Vyzeraj ako...“, ktorá
prezentuje vybrané a obľúbené kusy zo šatníka daného človeka. Na jednotlivé
položky sa dá kliknúť a užívateľa to prenesie do e-shopu, kde sa kolekcia prezentovaná a nosená tastemakerami
dala minulý rok zakúpiť.
Takashiro, šéfredaktor časopisu Popeye z Tokya.
Interview a exkluzívne vybrané oblečenie.
No comments:
Post a Comment