Monday, April 15, 2013


Kreativní lidé z celého světa, spojte se!

Moderní doba fandí pohodlnosti. Abyste se dozvěděli, co je nového ve světě, pobavili se, vyřídili pracovní i osobní záležitosti, nemusíte se téměř hnout ze svého křesla. Po ránu telefonát s přáteli z Austrálie, před obědem porada se spolupracovníky z Hongkongu, odpolední šlofík u přímého přenosu alpského lyžování ze Schladmingu, navečer rozšíření obzorů u záznamu z Konference v Davosu, poté sledování CBS a kdykoliv přes den WoW po síti.

S postupným technologickým vývojem a moderními komunikačními prostředky padají veškeré hranice a bariéry. Již v 60. letech 20. století věhlasný mediální teoretik Mashall McLuhan formuloval vizionářskou myšlenku společnosti a jejího vývoje, kterou nazval Globální vesnice. Nemohl být blíže pravdě, především díky novým technologiím a internetu mají lidé z celého světa místo, kde se mohou navzájem potkávat, komunikovat spolu, předávat si informace a inspirovat se.
Na tomto principu pracuje i projekt CreativeMornings.




Názory z druhého konce světa

Začalo to v New Yorku v září 2009. Tina Roth Eisenberg chtěla vytvořit event, kde by se mohli lidé setkávat, vyměnovat si myšlenky a navzájem se inspirovat. Vznikl koncept ranních setkání, které byly nazvány “CreativeMornings”. Sama autorka projektu přiznává, že inspirací jí byla platforma konferencí TED, která by byla jednodušší, méně časově náročná, ale neméně zajímavá a spojovala by lidi z celého světa, inspirovala je. Někdy je proto akce CreativeMornings nazývána “little TED”, nebo “TED for the rest of us.”

TED (Technology – Entertainment – Design) je jednou z nejznámějších globální akcí typu “konference napříč světem”. Pořádá se od roku 1984 a za tu dobu hostila obrovské množství zajímavých osobností v roli řečníků. Heslo “Ideas worth spreading”, tedy myšlenky, které stojí za to šířit, vystihují cíl, kterým je představit zajímavé příběhy a inspirovat ostatní.

S počtem následovatelů se změnila i podoba CreativeMornings. Dostaly přívěšek “Global” a od ledna 2013 bylo zavedeno vyhlašování jednotného tématu, kterého by se organizátoři v každé zemi měli držet při oslovování přednášejících a celkové organizaci eventu.

CreativeMornings je akce, která se odehrává jednou měsíčně, sestává z dvacetiminutové přednášky a snídaně a je zcela zdarma. Odehrává se v městech po celém světě, mezi nimiž nechybí ani Praha. Do České republiky přivedl koncept CreativeMornings Michal Andera, a v červenci oslaví CreativeMornings Prague již první rok svého působení.
 


Štěstí na tisíce způsobů

Prvním tématem bylo “Happiness”, štěstí. V Praze se toho nemohli zhostit lépe, než pozváním Báry Šťastné, novinářky a autorky Šťastného blogu (http://stastnyblog.wordpress.com). 



Svůj příběh o překonávání překážek, které vedly až k mezinárodnímu úspěchu a slávě, v New Yorku vyprávěla i Ping Fu. Autorka knihy Bend Not Break, softwarová inženýrka a mimo jiné zakladatelka společnosti Geomagic, která se specializuje na 3D technologie.


Inspirujme se navzájem, buďme "světoví"!

Tomuto formátu sdílení videí a propojování osob, organizací, eventů prostě fandím. Ne každý z nás má možnosti a finance cestovat a účastnit se světových konferencí. Konference typu TED, CreativeMornings a jim podobná dávájí nám, obyčejným smrtelníkům, možnost “potkat” zajímavé osoby, jejichž jména bychom jinak ve změti internetového obsahu ani nemuseli zahnamenat. Nejsou představováni pouze ošlehaní mluvčí a moderátoři, či známé tváře. Naopak prezentují se i méně známí umělci, podnikatelé, či vědátoři, kteří mají schopnost druhé inspirovat, poradit, či potěšit a naladit na tu správnou kreativní notu.

Globálním propojováním se tak svět opravdu stává jednou malou vesnicí, kde vedle sebe žijeme já, Bára Šťastná a Ping Fu a povídáme si o štěstí...

Další CreativeMornings Prague startuje již v 25.4., tentokrát s názvem "Future". Jak se s tématem popere Praha a jak zbytek světa?


Zdroje:



No comments:

Post a Comment