Abstract
This paper aims to introduce an article called Twittering On: Audience research and
participation using Twitter written by British author Ruth Deller and published in Participations
magazine in 2011. In the article Ruth Deller explores the potential of social
network site Twitter as a site for audience research. Drawing on Henry
Jenkins´s statement about convergence culture, Deller argues that Twitter
provides a great example of convergence between the „old“ and „new“ media and
interaction between the producers and consumers. For this reason she focuses on
those relations which illustrates on the examples of British Twitter users
engaging with (and in some cases creating) the news and discussing television
programmes. Deller also presents her own experiences of using Twitter in
audience research and suggests possible directions for future research using
this medium.
Abstrakt
Tato
práce se zaměřuje na představení článku s názvem Twittering On: Audience research and participation using Twitter
britské autorky Ruth Dellerové, který
byl publikován v časopise Participations
v roce 2011. V tomto článku Ruth Dellerová zkoumá potenciál sociální sítě
Twitter pro výzkum publika. Vycházejíc z tvrzení Henryho Jenkinse o kultuře
konvergence Dellerová tvrdí, že Twitter představuje výborný příklad konvergence
mezi „starými“ a „novými“ médii a interakce mezi producenty a konzumenty. Z toho
důvodu se zaměřuje právě na tyto vztahy, které ilustruje na příkladech toho,
jak britští uživatelé Twitteru zacházejí se zprávami (a někdy je sami
vytvářejí) a diskutují o televizních programech. Dellerová také prezentuje
vlastní zkušenosti s použitím Twitteru ve výzkumu publika a navrhuje možné
budoucí směřování výzkumu za použití tohoto média.
Výchozí text
DELLER, Ruth. Twittering
on: Audience research and participation using Twitter. Participations:
Journal of Audience and Reception Studies [online]. 2011, 8(1), 216-245 [cit.
2016-01-30]. Dostupné z: http://www.participations.org/Volume%208/Issue%201/deller.htm
No comments:
Post a Comment