Abstrakt
Seminární práce
se skládá ze dvou částí. V první rozebírám akademickou práci Use of New Media by Turkish Fans in Sport
Communication: Facebook and Twitter
od autora Selami Özsoye z Fakulty sportovního managementu turecké
University Izzeta Baysala v Abantu. Publikována byla v roce 2011
v periodiku Journal of Human
Kinetics volume a autor se v ní nejprve obecně zabývá se sportovní
komunikací v éře konceptu Web 2.0 a následně jej aplikuje na vlastním
výzkumu. Zaměřil ho na využívání sociálních sítí Facebook a Twitter sportovními
fanoušky, kteří jsou zároveň studenty vysokých škol.
Druhá část práce
obsahuje vlastní výzkum, ve kterém se zaměřuji na proměny komunikace
sportovních klubů na Facebooku a Twitteru v letech 2010 a 2016. Součástí
je také analýza sportovní komunikace prostřednictvím sociálních sítí
konkrétních českých sportovců. Vybrala jsem tři sportovce, kteří se při
posledním vyhlášení ankety Sportovec roku (za rok 2015) umístili na prvních
třech místech - běžkyni Zuzanu Hejnovou, rychlobruslařku Martinu Sáblíkovou a
biatlonistu Ondřeje Moravce.
Abstract
The seminary
work consists of two parts. In the first part I analyze academic work from Selami
Özsoy Use of New Media by Turkish Fans in
Sport Communication: Facebook and Twitter
from the Faculty of sport management of Izzeta Baysal University in
Abant. The work was published in the periodical Journal of Human Kinetics volume in 2011. First of all, author deals
with sports communcations in the era of Web 2.0. Then he applies it in his own
research. He focuses on the using of social networks Facebook and Twitter by sports
fans who are also university students.
The second part
contains my own research which focuses on the transformation of sports clubs
communication on Facebook and Twitter in 2010 and 2016. It also includes
analysis of sports communication on social networks by Czech athletes. I chose
three athletes who were at last competition of the best Athlete of the Year
(for 2015) placed in the top three places - runner Zuzana Hejnová, speedskater
Martina Sáblíková and biathlete Ondřej Moravec.
Zdrojová studie: ÖZSOY, Selami. Use of New Media by Turkish Fans in Sport Communication: Facebook and Twitter. Journal of Human Kinetics[online]. 2011, (28), 165-176 [cit. 2016-01-24]. Dostupné z: http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3592100/
Zdrojová studie: ÖZSOY, Selami. Use of New Media by Turkish Fans in Sport Communication: Facebook and Twitter. Journal of Human Kinetics[online]. 2011, (28), 165-176 [cit. 2016-01-24]. Dostupné z: http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3592100/
No comments:
Post a Comment