Abstrakt
Esej
se zaměřuje na získávání odlišných typů sociálního kapitálu při aktivitě na
sociální síti Facebook. Primárně vychází ze studie "Social
capital on Facebook: Differentiating uses and users."
Hlavní otázkou, kterou se výzkum zabýval bylo „jak odlišné užívání sociálních sítí ovlivňuje různé typy sociálního
kapitálu.“ Autoři nedošli k jedinému závěrečnému stanovisku, nicméně
představili široké spektrum výsledků výzkumu. Tato esej si kladla za cíl
seznámit se studií a o uvedení do hlubšího kontextu.
Abstract
This
essay focus on gaining different kinds of social capital throught the activity
on social network Facebook. Primarly is based on study "Social
capital on Facebook: Differentiating uses and users." The main issue of
the study was „how different using of
social networks influence different types of social capital“. Authors did
not make final statement, but represented us wide spectrum of research results.
This essay aims to inform about study and put into deeper context.
Klíčová studie:
Burke,
Moira, Robert Kraut, and Cameron Marlow. "Social capital on Facebook:
Differentiating uses and users." Proceedings of the SIGCHI Conference
on Human Factors in Computing Systems. ACM, 2011.
No comments:
Post a Comment