Abstrakt
V této
seminární práci se budu zabývat studií Eliji Cassidyho s názvem „Social
networking sites and participatory reluctance: A case study of Gaydar, user
resistence and interface rejection“. Studie se zabývá uživateli i neuživateli
této sítě a důvody proč mají k síti negativní vztah nebo proč ji vůbec
neužívají. Cassidy zjistil tři hlavní důvody: gayové mají pocit, že síť slouží
pouze k hledání sexu, že její uživatelé jsou promiskuitní a hledají jen
sex
a to, že ji užívají, je proto, že neexistuje žádná lepší alternativa seznamky, kde by našli, co hledají. Sama jsem provedla menší výzkum, tři rozhovory s českými gayi o podobných sociálních sítích pro gaye. Vše je zařazeno do teoretického rámce mediálních studií. Na závěr shrnuji výsledky Cassidyho studie a svého průzkumu.
a to, že ji užívají, je proto, že neexistuje žádná lepší alternativa seznamky, kde by našli, co hledají. Sama jsem provedla menší výzkum, tři rozhovory s českými gayi o podobných sociálních sítích pro gaye. Vše je zařazeno do teoretického rámce mediálních studií. Na závěr shrnuji výsledky Cassidyho studie a svého průzkumu.
Abstract
In this seminar paper, I will
discuss study of Elija Cassidy titled "Social
networking sites and participatory reluctance: A case study of Gaydar, user interface
resistance and rejection."
The study deals with users and non-users of this social networking site (SNS)
and the reasons why they have
negative attitude to it or why they
do not use it at all. Cassidy found three
main reasons: gays have the feeling that the SNS is only used for searching for sex, that its users are promiscuous
and looking just for sex and finally the fact, that they use it, is because
there is no better alternative dating
services, where they found what
they are looking for. I myself
made a small research, three interviews with Czech gays on SNS for gays.
Everything is included in the theoretical framework of media studies.
In conclusion, I summarize the results of Cassidy’s study and my own
research.
Zdrojová studie
CASSIDY, Elija.
Social networking sites and participatory reluctance: A case study of Gaydar,
user resistance and interface rejection. New Media & Society
[online]. 2015 [cit. 2016-01-20]. Dostupné z: http://nms.sagepub.com.ezproxy.is.cuni.cz/content/early/2015/06/08/1461444815590341.full.pdf+html.
No comments:
Post a Comment