This seminar work is based on
the study Sprinting a media marathon:
Uses and gratifications of binge-watching television through Netflix,
written by Matthew Pittman and Kim Sheehan. The study focuses on the reasons
why do people choose this type of television viewing and consuming. Researchers
did a survey, in which they asked binge-watchers why do they binge-watch, what
is their reasons and what influnce them. They focuses on two main research
questions: RQ1: What are salient motives for
binge-watching TV? and RQ2: What
motivates people to plan ahead to binge-watch and to be ‘heavy’ binge watchers?
The goal of this work is to summarize the results of the study and through
other sources introduce the trend of binge-watching.
Tato seminární práce vychází ze studie Sprinting a media marathon: Uses and
gratifications of binge-watching television through Netflix, na které se
společně podíleli Matthew Pittman a Kim Sheehanová. Studie se zaměřuje na
důvody, proč si lidé tento druh sledování vybírají. Výzkumníci udělali průzkum, ve kterém se
respondentů ptali, jaké jsou jejich důvody pro binge-watching a co je
ovlivňuje. Stanovili si dvě výzkumné otázky: Jaké motivy jsou charakteristické
pro binge-watching a co lidi motivuje k tomu, aby tento druh sledování
plánovali dopředu? Cílem práce je shrnout výsledky této studie a prostřednictvím dalších
zdrojů přiblížit trend binge-watching.
PITTMAN, Matthew and SHEEHAN, Kim. Sprinting a media marathon: Uses and gratifications of binge-watching television through Netflix. First Monday, Volume 20, Number 10 - 5 October 2015.
No comments:
Post a Comment