Abstrakt
Blogy
se v posledních několika letech staly důležitým zdrojem informací a mnoho
neziskových i komerčních organizací se s nimi rozhodlo začít spolupracovat. Ne
všechny blogy však mají takový dosah, aby dostatečně ovlivnily velké množství
odběratelů. Ty úspěšné, které mají informační sílu, se nazývají „A-list blogy“.
Tato esej vychází z výzkumné studie, která si klade za cíl prozkoumat,
jaké aspekty způsobují, že jsou „A-list blogeři“ podle tchaiwanské webové
stránky Wretch (v letech 2005 a 2008) tak populární. Studie analyzuje kromě
vedení blogů také interakce s publikem. Hlavním cílem je prozkoumat úspěch
těchto blogů a možné výhody, které z jejich provozování plynou. Studie
vznikla před několika lety, proto je v souvislosti s oblíbeností blogů a jejich
využitím esej doplněna o důležitý aspekt, se kterým je v současné době tvorba
blogů a motivace k jejich vzniku svázána – jedná se o využití blogů jako
nástrojů marketingu.
Abstract
In recent years, blogs have become an important
source of information and many non-profit and commercial organisations decided
to start cooperation with them. Not all blogs are effective to sufficiently
influence a large number of customers. The successful ones obtained an
information power and are called "A-list blogs". This essay is based
on a research study which examines what aspects make "A-list
bloggers" so popular according Taiwanese website Wretch (2005 and 2008).
In addition to blogging itself, the study analyses interaction with the
audience. The main objective is to explore the success of these blogs and
potential benefits arising from their operation. The study was published a few
years ago and since then it has been supplemented by one important aspect: the
correlation between the motivation to create blogs and using the blogs as a
marketing tool.
Zdrojová studie:
HSIU-CHIA KO. Why are A-list bloggers continuously
popular? Výzkumná studie. Dostupné [online]: www.emeraldinsight.com/1468-4527.htm. 2011
No comments:
Post a Comment