Abstrakt
Autor článku se
zabývá bulvárním tiském v éře nových médií. Klade si několik otázek
týkajících se změn bulvárního zpravodajství, posunu k paparazzi průmyslu,
současné důležitosti fotografií pro média a rozdílů mezi světovou a českou
bulvární produkcí na webu. Podkladem pro esej je článek mediální vědkyně Kim
McNamara, jenž se zabývá paparazzi průmyslem a produkcí a spotřebou zpráv o
celebritách. Autor se v práci dále zabývá expansí on-line prostředí,
novými tématy bulvárního zpravodajství a novými typy celebrit, starými a novými
producenty mediálních obsahů a transformací blogů a webových stránek spojenou
s novými formami reklamy.
Abstract
The author of this
article deals with tabloid press in the era of new digital media. He presents a
few questions about tabloid media changes, shift in the paparazzi industry,
contemporary importance of photos in media and differences between global and
Czech tabloid web sites. The essay is based on media scientist Kim McNamara´s
text article, dealing with paparazzi industry and production and consumption of
celebrity news. The author also deals with the growth of the web space, new
paparazzi topics like new kinds of celebrities, old and new producers of the
media content and blogs and web sites transformation linked to new methods of
advertising.
Zdrojová studie:
1.
MCNAMARA, Kim. The paparazzi industry and new media: The evolving
production and consumption of celebrity news and gossip websites. International Journal of Cultural Studies.
2011, 14(5), 515-530. Dostupné také z: http://ics.sagepub.com.ezproxy.is.cuni.cz/content/14/5/515.full.pdf+html
No comments:
Post a Comment