Tato seminární práce vychází ze studie
Amandy Frizové a Roberta W. Gehla o používání genderových stereotypů při
vytváření uživatelského rozhraní pro přihlášení ke službám stránky Pinterest a
také o celkovém zaměření této stránky právě na ženy. Cílem práce je nejprve shrnout zmíněnou
studii a zařadit ji do kontextu mediálních studií. Dalším krokem je
zaznamenat změny, které ve vývoji stránky nastaly od června 2014, kdy byly
shromážděny materiály k původní studii.
This
paper is based on the study of Amanda Friz and Robert W. Gehl about using
gender stereotypes for developing sign-up interface for Pinterest and about the
approach of this website to target mainly female users. The aim of this paper
is firstly to summarize the study and put it into the context of media
studies. The next part aims to highlight the changes which were made since June
2014, which is the time when the materials for the original study were
collected.
FRIZ, Amanda a Robert W. GEHL. Pinning the feminine user: gender scripts in Pinterest’s sign-up interface. Media, Culture & Society. 2016, January 11. [online] Dostupné z: http://mcs.sagepub.com.ezproxy.is.cuni.cz/content/early/2016/01/08/0163443715620925.full#corresp-1
Autorka: ANNA MLEJNKOVÁ
No comments:
Post a Comment