Abstrakt
Esej primárne
vychádza z prípadovej štúdie Motivations
for participating in ‘viral politics’: A qualitative case study of Twitter
users and the 2012 US presidential election (Joel Penney, 2016), ktorá bola
publikovaná v časopise Convergence: The
International Journal of Research into New Media Technologies. Cieľom
výskumu bolo skúmanie príčin na základe, ktorých sa občania bránia a zároveň
prijímajú možnosť šírenia politických posolstiev v sociálnych médiach.
Prípadová štúdia skúmala konkrétne 25 amerických občanov, ktorí počas
prezidentských volieb v tom roku zverejnili na Twitteri video s vtedajším
kandidátom na prezidenta Mittom Romneym. Štúdia ukázala, že používatelia
sociálnej siete Twitter, ktorí sa delili o obsah s volebnou tematikou, že
motivácia ovplyvnenia verejnej mienky je bežnejšia ako tomu naznačovali
predchádzajúce výskumy politicko -sociálnej aktivity v médiách. Táto esej sumarizuje prípadovú štúdiu a
zasadzuje ju do kontextu s výsledkami výskumov s podobným výskumným problémom a
kde rozoberá vzťah sociálnych médií a politickej participácie.
Kľúčové slová
viral
politics, motivácia, sociálne siete, ametické prezidentské voľby 2012,
politický marketing
Abstract
The essay is primarily based on the case
study Motivations for participating in
‘viral politics’: A qualitative case study of Twitter users and the 2012 US
presidential election (Joel Penney, 2016), which was published in the
magazine Convergence: The International
Journal of Research into New Media Technologies. The aim of the research
was to explore the rationales by which citizens both embrace and resist notion
of using social media to spread political messages. The case study specifically
interviewed 25 US citizens who during the presidential elections that year
shared on Twitter the video with the candidate for president Mitt Romney. The
study showed Twitter users who shared the content with a political theme
suggests that motivation influence public opinion is more common than previous
studies suggested in previous research on political social media activity. This
essay summarizes the paper and advocate it in the context of the research
results of similar research problems and discusses
the relationship of social media and political participation.
Key words
viral
politics, motivation, social media, US presidential elections 2012, political
marketing
No comments:
Post a Comment