Abstrakt
Tato práce se primárně zabývá článkem We’ve got something for
everyone: How individual differences predict different blogging motivations,
který byl publikován v roce 2015. Autoři předkládají vlastní studii, která
se zaměřuje na osobnost blogerů a jak dokáže ovlivnit jejich motivaci ke tvorbě
a psaní blogu. Cílem výzkumu bylo potvrdit či vyvrátit hypotézy, které si autoři
stanovili po nastudování předchozích studií o motivaci blogerů a po
dotazníkovém šetření provedeném na 160 blogerech. Cílem eseje je shrnout
předkládanou studii a doplnit ji o teoretické poznatky z oblasti mediálních
studií.
Abstract
This seminar work is primarly based on study We’ve got something for
everyone: How individual differences predict different blogging motivations
which was published in 2015. The authors are presenting their own
study focusing on the personality of bloggers and how it can influence their
motivation to write and maintain blog. Their aim was to confirm or disconfirm own hypothesis which were setted up after studying of previous studies
and after questionnaire survey with 160 bloggers. The aim of this essay is to
summarize the study, add theoretical knowledges from media studies.
Zdrojová studie
FULLWOOD,
C., W. NICHOLLS a R. MAKICHI. We’ve got something for everyone: How individual
differences predict different blogging motivations. New Media & Society [online]. 2015, 17(9), 1583-1600 [cit.
2016-01-29]. DOI: 10.1177/1461444814530248. ISSN 1461-4448. Dostupné z: http://nms.sagepub.com/cgi/doi/10.1177/1461444814530248.
No comments:
Post a Comment