Tato esej se opírá o výzkumnou
studii News Recommendations from Social
Media Opinion Leaders: Effect on Media Trust and Information Seeking
(Turcott aj., 2015), jež se zabývá zejména rolí opinion leaders při přijímání
novinových článků uživateli na sociální síti Facebook. Autoři ve své práci vycházejí
ze zjištění, že zatímco veřejná důvěra v tradiční mediální zdroje neustále
klesá, sociální média naopak začínají nabízet novou možnou cestu pro konzumaci
novinového obsahu. Cílem práce je tedy shrnout předkládanou studii a doplnit ji
o poznatky dalších autorů i mé vlastní.
This essay provides a reviw of
the reseach study News Recommendations from
Social Media Opinion Leaders: Effect on Media Trust and Information Seeking
(Turcott et al., 2015) which is focused mainly on the role of opinion leaders
in receiving news content by Facebook users. This work is based on findigs that
while there is a strong decline in public trust of traditional news outlets, social
media, in contrast, offers new avenues for consumption of news content. The
main aim of this essay is to summarize the study and add also my own and other
authorsʼ findings
and insights.
Keywords: Social Media,
Opinion Leader, Two-step flow, Media Trust, Facebook
Zdrojová studie:
·
TURCOTTE, J., YORK, CH., IRVING, J., SCHOLL,
R.M., PINGREE, R.J. News Recommendations from Social Media Opinion Leaders:
Effects on Media Trust and Information Seeking. Journal of Computer-Mediated Communication. 2015, 20, 520-535.
No comments:
Post a Comment