Tato esej se zabývá
článkem Guye J. Golana a Liora Zaidnera na téma kreativních strategií ve
virální reklamě. Virální reklama je jedním z nejnovějších fenoménů online
reklamního průmyslu. Studie, které se věnuji, poskytuje „první empirický výzkum
virtuální reklamy. Využívá Taylorovo kolo šestidílné strategie poselství (Taylor’s Six-Segment Message Strategy Wheel).“ Analýza
obsahovala analýzu 360 virální reklam, která ukázala, že inzerenti stavěli svá
poselství v reklamách zejména na individuálních apelech zaměřených na ego,
která byly založeny hlavně na humoru a sexualitě. Studii také porovnám
s výzkumem Portera a Golana,
který analyzoval přes 250 virálních reklam s cílem identifikovat rozdíl
mezi podstatou reklamního obsahu v různých médiích.
Zdrojová studie:
GOLAN, Guy J., ZAIDNER, Lior. Creative Strategies in Viral Advertising: An Application of Taylor’s
Six-Segment Message Strategy Wheel. Journal
of Computer-Mediated Communication. 2008, vol. 13, issue 4. S. 959-972.
DOI: 10.1111/j.1083-6101.2008.00426.x. Dostupné z:
http://doi.wiley.com/10.1111/j.1083-6101.2008.00426.x.
http://onlinelibrary.wiley.com/doi/10.1111/j.1083-6101.2008.00426.x/full
Tereza Pavlíková
No comments:
Post a Comment