Tato práce se zabývá
rolí metadat v procesu komodifikace digitální hudby. Vychází ze studie Making music behave: Metadata and the digital
music commodity Jeremyho Morrise a představuje metadata jako integrální součást digitálních hudebních obsahů. Kromě případových studí databází metadat
se zabývá také uživateli a jejich rolí při budování komoditního charakteru
digitální hudby. Zasazuje metadata do souvislosti s konceptem dvojí role
uživatelů při produkci a užívání obsahů a porovnává různé názorové proudy,
které se participační rolí uživatelů zabývají. V kontextu metadat digitální
hudby a uživatelsky generovaného obsahu se zabývá také krátkou případovou
studií sociální sítě Last.fm, jejíž
struktura je na využívání metadat do značné míry založená.
Zdrojová studie: MORRIS, Jeremy W. Making music behave: Metadata and the
digital music commodity. New Media &
Society. 2012. vol. 14, no. 5, s. 850-866.
No comments:
Post a Comment