Tato seminární práce se zabývá analýzou článku Drew
P. Cingela a S. S. Sundara: Texting, techspeak, and tweens: The relationship
between text messaging and English grammar skills z časopisu New Media &
Society. Pojednává o vlivu psaní elektronických zpráv na gramatické dovednosti
adolescentů a přenáší tyto poznatky na české prostředí.
Práce je rozdělena do pěti kapitol a závěru, kde
první čtyři se týkají analýzy článku a pátá aplikace na české poměry. Úvod
představuje zasvěcení do tématiky a udává důvody pro tento výzkum. Ve druhé části
jsou předneseny hypotézy z již provedených výzkumů ohledně vlivu psaní
textových zpráv na gramatické schopnosti studentů od 12 do 17 let a ve třetí
části je popsán samotný výzkum, jeho průběh a výsledky. Čtvrtá část pak popisuje
závěry a podněty k diskuzi, které výsledky studie přinesly. V poslední
kapitole je popsána problematika techspeaku v českém jazyce a vlivu
elektronické komunikace na české studenty druhého stupně základních škol a
nižších ročníků středních škol. Závěr představuje shrnutí celé práce a krátké zhodnocení
celé problematiky.
Zdrojová studie: CINGEL, D. P. a
S. S. SUNDAR. Texting, techspeak, and tweens: The relationship between text
messaging and English grammar skills. New Media [online]. 2012-11-22,
vol. 14, issue 8, s. 1304-1320. DOI:
10.1177/1461444812442927. Dostupné z: http://nms.sagepub.com/cgi/doi/10.1177/1461444812442927
No comments:
Post a Comment