Tato
práce se zaměřuje na fenomén stírání hranice mezi tvůrci a příjemci mediálních
obsahů. Vzestup „nových médií“ a rozvoj nových mediálních technologií umožnily utvářet
interaktivní vztahy mezi producentem a publikem sdělení.
S postupným rozšířením Internetu získali členové publika možnost účastnit
se veřejného šíření informací, vytvářet zprávy a vkládat vlastní příspěvky a
komentáře. Předkládaná esej shrnuje poznatky z výzkumu provedeného na
Oakland University v USA. Data čerpá z článku „Blogs
give regular people the chance to talk back: Rethinking 'professional' media
hierarchies in new media“. Autorka
studie Dr. Erin A. Meyers se ve svém výzkumu zaměřuje na vztah mezi médii a
kulturou. Všímá si, jakým způsobem se vzestup „nových médií“, zejména pak Internetu,
odrazil v tradičním chápání vztahu mezi mediálními texty, kulturními
institucemi a publikem. Pozornost věnuje speciálně oblasti kultury celebrit.
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
Zdrojová studie:
ReplyDeleteMAYERS, A. Erin. Blogs give regular people the chance to talk back': Rethinking 'professional' media hierarchies in new media. New Media & Society [online]. 2012-03-22 vol. 14 (6), s. 1022-1038 [cit. 2013-06-25]. DOI: 10.1177/1461444812439052. Dostupné z: http://nms.sagepub.com.ezproxy.is.cuni.cz/content/14/6/1022.full.pdf+html