I
přesto, že internet je jako médium v podstatě ještě mladíkem, podařilo se
mu změnit podobu komunikace vcelku bezprecedentním způsobem. Stejně tak
copyright, autorské právo, je navzdory zažitým představám záležitostí moderní
doby – koncept vlastnictví díla, písně nebo knihy zdaleka nebyla a dodnes není
samozřejmostí. A i když tuto debatu nerozbouřil jako první, byl to právě internet,
který jí posunul z akademických vrstev do oblastí, které jsou pro
fungování dnešního světa nejdůležitější, totiž do komerční sféry, která je v
problematice autorského práva z pochopitelných důvodů zainteresována
nejvíce. Právě internet naplno ukázal, jak moc problematický koncept copyrightu
je. V této práci se pokusím nastínit důvody, proč tomu tak je, jakým
způsobem k němu přistupují aktéři copyrightových sporů a také jaký vztah
panuje mezi držiteli autorských práv a jejich uživateli.
EDWARDS, L.,
B. KLEIN, D. LEE, G. MOSS a F. PHILIP. Framing the consumer: Copyright
regulation and the public. Convergence: The International Journal of
Research into New Media Technologies. 2013-02-18, vol. 19, issue 1, s.
9-24. DOI: 10.1177/1354856512456788. Dostupné z:
http://con.sagepub.com/cgi/doi/10.1177/1354856512456788
Marek Slabý
Marek Slabý
No comments:
Post a Comment