Práce Pohled
na vliv nových médií na politickou participaci v odstupu deseti let (2003
– 2013) se soustředí na
analýzu vztahu užívání nováých médií a jeho vlivu na politickou angažovanost.
K tomuto účelu práca využívá dvě studie z let 2003 a 2013,
z nichž jedna se zabývá motivací uživatelů internetu k politické
aktivitě a druhá zkoumá vztah rasových a regionálních faktorů na užívání nových
médií k politické participaci na příkladu amerických prezidentských voleb
z roku 2008. Obě studie konstatují že internet a nová média mají potenciál
mobilizovat nové skupiny obyvatel (v tomto případě mladé a afroamerické voliče)
k větší politické aktivitě.
Zdrojové studie:
STERN, Michael J.; ROOKEY, Bryan D. The Politics of New Media, Space, and Race: A Socio-spatial Analysis of the 2008 Presidential Election. New Media & Society. SAGE Publications. 2013. [online] [cit. 2013-06-17]. Dostupný z http://nms.sagepub.com/content/15/4/519.
No comments:
Post a Comment