Tato práce pojednává o kolektivní
inteligenci v oblasti vývoje a inovací v médiích. V souvislosti
s postupným snižováním zisku z předplatného a fragmentací publika
musí zejména tištěná periodika hledat nové zdroje příjmů a velká očekávání
vkládají do nových médií a působení na internetu. Čtveřice médií, o kterých
pojednává zdrojová studie této seminární práce (The Guardian, NPR, ,The New
York Times a USA Today), se rozhodla vystoupit z dominantního paradigma
omezeného elektronického přístupu k článkům zdarma a začala poskytovat svůj
veškerý obsah prostřednictvím aplikačního rozhraní (Open API) vývojářům
k dalšímu využití. Zapojením odborné i široké veřejnosti do vývoje nových
způsobů distribuce mediálních produktů se zkoumaným médiím podařilo rozšířit
publikum i o skupiny čtenářů, které by jejich zpravodajství jinak pravděpodobně
vůbec nečetly a zároveň snížit vlastní náklady na inovace. Práce v závěru
přináší i krátké zhodnocení inovací v českém mediálním prostředí.
Zdrojová studie: AITAMURTO, T. a S. C. LEWIS.
Open innovation in digital journalism: Examining the impact of Open APIs at
four news organizations. New Media. 2013-02-27, vol. 15, issue 2, s.
314-331. DOI: 10.1177/1461444812450682. Dostupné z: http://nms.sagepub.com/cgi/doi/10.1177/1461444812450682
Autor: Adam Špina
No comments:
Post a Comment