Sociální sítě a z nich vycházející hvězdy v dnešní době redefinují pojem slávy. Zkušení uživatelé těchto sítí pochopili, jak je snadné je využívat ve svůj prospěch. Celebritou může být dnes každý, kdo vlastní mobilní telefon, je obdařen trochou kreativity a zvládne za šest sekund vytvořit video. Šest sekund není možná příliš dlouhá doba, ale sociální síť Vine z vás za tuto krátkou dobu dokáže udělat známou osobnost po celém světě. Nový typ video sdílející aplikace vytváří prostor pro veřejné vystupování a přitahuje masy lidí. Komunita kolem této sítě se rozrůstá rychlým tempem.
Co je Vine?
Vine je sociální síť vlastněná Twittrem, kterou založili Dom Hofman, Rus Yusupov a Colin Kroll. Svou první verzi mobilní aplikace uvedli na trh 24. ledna 2013. Je podporována systémem iOS, Android i Windows Phone. Nové tvůrčí médium slouží k natáčení a sdílení krátkých videí (tzv. vines) trvajících maximálně šest vteřin. Ty jsou pak přehrávány v nekonečné smyčce. Vytvořené klipy lze sdílet v síti Vine nebo na Twitteru a Facebooku. Uživatelům (tzv. viners), kteří mají na Vinu vytvořený profil, je umožněno hledat, sledovat, komentovat a hodnotit příspěvky ostatních. "Vineři" můžou sledovat kromě ostatních uživatelů i nejaktuálnější trendy, nejčastěji používané hashtagy a nejlepší videoklipy. Po necelém roce a půl se Vine stal jednou z nejvíce stahovaných video sdílejících aplikací na trhu a nyní má přes 40 milionů registrovaných uživatelů. Často je přirovnáván k široce používanému Instagramu. Nabízí podobné služby, je jeho velkým konkurentem a očekává se, že bude mít stejný úspěch.
Jak vytvořit úspěšné příspěvky?
Vine přinesl nový typ vytváření filmu. Jeho atraktivita spočívá v jeho jednoduchosti používání a v tom, co vše lze za tak krátkou dobu předvést. Čím zaujmout a jak si získat ostatní uživatele záleží jen na vás. Základním principem je vytvořit video, které za malou chvíli stihne převyprávět příběh, zachytí spontánní okamžiky, různé kaskadérské kousky, veselé vtipy nebo nějaké zajímavé události. Pro vytvoření dobrého příspěvku je třeba být kreativní, originální a inovativní. Hlavním klíčem k úspěchu je sdílení videoklipů i na jiných sociálních sítích. Používání hashtagů zaručeně zvýší sledovanost jednotlivých video smyček, stejně jako tomu je u ostatních podobných sítí. Oblíbená jsou videa ve stylu jak na to a ty, které vyzývají k aktivitě. Nejpopulárnějšími kousky jsou krátké komedie. Jakmile si uživatelé uvědomili, co na Vinu funguje a co ne, vytvořili jakousi příručku oblíbenosti pro "vinery" plnou střihů, vtipů a příběhů, které se na síti objevují velmi často. Obsah se stává stále více profesionální. Dnes je běžné, že jeden povedený příspěvek chvíli po zveřejnění obletí celý svět.
Kdo se tím proslavil?
Svůj profil na sociální síti si vytvořila spousta celebrit. Victoria Beckham sdílí momenty z módních přehlídek a nově chystané projekty, Paul McCartney tvoří hudební hádanky pro své "followery", Taylor Swift zachycuje příjemné chvíle ze svého soukromí. Známé osobnosti a jejich natočené životní události na krátkých filmech nebyly nikdy tak úspěšné, jako jsou celebrity, které vyprodukoval samotný Vine. Nash Grier má dnes přes sedm milionů sledujících uživatelů. Je nejsledovanějším tvůrcem videí na síti. Kombinace všech jeho záběrů tvoří přibližně 15 minut. Grierovi na začátku roku MTV zaplatila, aby sdílel na svém profilu video, které by propagovalo jejich nový pořad. Dalším vysoce sledovaným uživatelem je Jerome Jarre, který se proslavil díky žertovným videím. V jednom z jeho známějších videí se Jarre ptá na kameru, proč se každý bojí lásky a následovně vyděsí kolemjdoucího v supermarketu, když na něj zakřičí slovo láska. Dnes Jarre patří mezi pravidelné hosty známých amerických pořadů. Mezi další populární "filmaře" patří King Bach, který díky svému úspěchu na síti Vine získal roli v americkém seriálu House of Lies. Mezi deseti nejvíce sledovanými je také Brittany Furlan, Alx James a Curtis Lepore. Počet lidí, kteří sledují jejich videa se pohybuje kolem čtyř milionů a výše. Nikdo z těchto lidí před spuštěním aplikace nebyl slavný. Většinu Vine hvězd můžeme zařadit do skupiny komediantů, ale objevujíc se také muzikanti nebo umělci. Dnes jsou v hledáčku velkých společností, které chtějí, aby jejich osobnost a obsah videí byl spojen s jejich značkou. Zájem o ně projevuje televize, film a jiná média. Jejich cílem je sláva, štěstí a těm skromnějším stačí vytvořit kreativní nebo experimentální video, které zaujme. Jak dlouhá bude jejich sláva je neznámé. Tito lidé jsou novým produktem 21. století.
No comments:
Post a Comment