Abychom nejedli blafy

Jak funguje?
Jednoduše. Dodají vám nejen fotonávod s receptem, ale i ingredience. Přesně
odvážené a zabalené. Patří do jídla polévková lžíce čehosi? I tu dostanete,
přesně naměřenou. Recepty jsou koncipovány tak, abyste si vystačili
s běžným kuchyňským náčiním. Celý projekt funguje na bázi členství.
Zaregistrujete se, zaplatíte a Blue
Apron pak za vás naplánuje jídelníček, nakoupí suroviny na 3 jídla pro dvě
osoby, odváží je a odešle. Vy musíte už jen vařit. Což by podle zakladatelů
neměl být problém, všechna jídla se dají zvládnout do půl hodiny. Nic složitého,
že? A zdá se, že to funguje. Blue Apron rozveze 500 tisíc jídel měsíčně a za
rok a půl od spuštění dosáhl hodnoty 500 miliónů dolarů.
![]() |
zdroj: Blue Apron |
Úspěch
tohoto projektu samozřejmě nezůstal bez povšimnutí a tak podobnou službu
spustili i mnozí další, až se tento projekt dostal i k nám. V únoru
byl spuštěn projekt Vaříme.cz, který zatím funguje pouze v Praze. Princip
je téměř stejný. Každý týden je zveřejněna nabídka 9 jídel, ze kterých si
zákazník vybere. Na základě objednávek jsou druhý den ráno nakoupeny suroviny,
opět tedy důraz na čerstvost. Ty jsou následně odváženy a rozvezeny mezi
zákazníky. Samozřejmě spolu s podrobným fotonávodem. Cenové rozpětí se pak
pohybuje mezi 40-200 Kč za porci. Recepty jsou opět koncipovány i pro
začátečníky a měly by být zvládnutelné během 30 minut. Mezi vámi a dobrým
jídlem už nic nestojí. Vyjma vašeho kuchařského umění. Kdo se někdy vyskytl
v kuchyni, ví, že katastrofa se může stát, i když si děláte jen topinky.
![]() |
Zdroj: Vaříme.cz |
Kolik jídel vyfotíš, tolikrát si člověkem
Tuto službu
můžeme vnímat pouze jako úspěšný projekt nebo dobrý byznys. Můžeme jí však
chápat i jako doklad toho, jak média, nové technologie a sociální sítě mění náš
životní styl. Ještě před 15 lety málokdo řešil stravování. Fotit si jídlo
v restauraci? To by nikoho nenapadlo. Proč si vyplácat film ve foťáku na
palačinky se šlehačkou? Navíc by taková fotka s popiskem Palačinky na výletě 1999 vypadala
v rodinném albu dost nepatřičně. Dnes je vše jinak. V televizi a na
internetu nás nejprve naučili co se jíst má a co naopak na talíř nepatří.
Někteří obchodníci nám to pak také začali prodávat. A nejen to. Moderní
technologie nám umožnily podělit se o to, co jíme s ostatními, tedy pouze
prostřednictvím fotky, na Instagramu nebo Facebooku. Daly nám možnost pomocí
jediné fotky oběda vyjádřit to, kým jsme. Můžeme tak dát najevo svůj životní styl, možná
i příslušnost k sociální skupině. Jsme ta skupina, která nadšeně vaří za
30 Kč podle Ládi Hrušky nebo jíme s food delivery službou? Ještě před
několika lety by taková služba pravděpodobně neměla příliš šancí na úspěch, ale
v momentě kdy média hýbou i naším apetitem je to možné. A o tom to přeci
je, přijít ve správnou dobu se správným nápadem.
Zdroje:
http://www.blueapron.com/
http://www.lupa.cz/
http://www.startupnews.cz
http://varime.cz/
Zdroje:
http://www.blueapron.com/
http://www.lupa.cz/
http://www.startupnews.cz
http://varime.cz/
No comments:
Post a Comment