- Nabízíme práci v mladém a dynamickém kolektivu pro silnou nadnárodní značku. Požadujeme dobrou znalost angličtiny, všeobecný přehled, loajalitu. Odměna flexibilní. Zn: Silný žaludek výhodou.
Zdroj: videoconferencecenter.org |
Když trochu popustíte uzdu fantazii, tak i takto by mohl
vypadat potenciální inzerát jedné světoznámé internetové stránky. Ptáte se jaké?
A na jakou pozici? Tím zaměstnavatelem by byla sociální síť Facebook,
respektive její „společník“, společnost oDesk, a pozicí kontrolor závadného
obsahu.
Poprvé se tlačítko „Nahlásit nevhodný obsah“ objevilo na
našich facebookových účtech v průběhu prosince 2009. Facebook se tehdy
stal jedním ze 140 webů po celém světě, které se v první vlně přihlásili k myšlence
„čistého“ internetového prostoru.
Nahlaste nevhodný obsah!
Jenže - denně se na Facebooku objeví asi čtvrt miliardy
nových fotografií. Uživatelů Facebooku je celosvětově okolo 850 milionů.
Přidejte k tomu „fan“ stránky, profily firem, nejrůznějších uskupení,
miliony statusů, komentáře pod fotkami v řádech sta milionů každý den.
Samotný Facebook prostě kompletní obsah sám zkontrolovat nedokáže. A tak tuto
možnost dal samotným uživatelům právě prostřednictvím tlačítka
„Nahlásit
nevhodný obsah“.
Už jste na něj někdy klikli? A přemýšleli jste, co se s vámi
nahlášeným videem/fotografií/komentářem/stránkou… děje dál?
Obsah, na který jste klikli, dostane takzvaný „flag“ a je
odeslán ke kontrolorům. Ty obvykle nenajímá sám Facebook, ale pracují pro společnost
oDesk, která kromě Facebooku pomáhá filtrovat nevhodný obsah třeba na Googlu.
Kritéria, podle kterých je obsah označovaný jako nevhodný, pomáhala vytvářet
klinická psycholožka Tanya Byronová. Ta kromě toho funguje jako poradkyně
britské vlády v oblasti internetové bezpečnosti.
Hrabeme se v hnoji – za dolar na hodinu!
Nicméně zpátky ke kontrolorům.
Je jich prý několik desítek. Často se hovoří o studentech ze zemí třetího
světa, kteří si takto přivydělávají. Mzda ale není nijak závratná. Oni sami
hovoří o základní sazbě dolar za hodinu, po započtení bonusů a prémií se prý
může vyšplhat až na čtyřnásobek, ale i tak je v přepočtu nějakých 76 korun
směšné ohodnocení za to, co si musí v rámci čtyřhodinových směn prohlížet.
Zdroj: nikhewitt.blogspot.com |
Vlastně ani není divu, že se několik těchto kontrolorů
rozhodlo promluvit o tom, jak práce kontrolora probíhá a jaká jsou vlastně
pravidla, podle kterých se rozhoduje o (ne)vhodnosti obsahu. Jména jako Amin
Darkáví nebo Adrian Chen jsou noční můrou společnosti oDesk. Právě oni jsou v posledních
týdnech nejčastěji spojováni s únikem těchto informací a příruček.
Jednadvacetiletý Maročan Amin Darkáví navíc v souvislosti
se sazbou jednoho dolaru použil slova jako „vykořisťování“ a „směšný plat za
odpornou práci“. Inu, loajalita k bývalému zaměstnavateli je ta tam.
Nicméně právě díky němu můžeme nahlédnout pod pokličku, kde se „vaří“ obsah
nejmasovější sociální sítě
na světě.
Nevíš si rady? Podívej se do manuálu
Zmíněný manuál je označovaný jako Abuse Standards 6.2, má
třináct klasických powerpointových „slajdů“ a jedna z prvních věcí, které
si člověk musí nutně všimnout je důkladná analýza veškerého obsahu se sexuální
tématikou. Inu, americký puritánský přístup k sexu, sexuálním aktivitám a
všemu okolo je proslulý. Stejně jako určitá benevolence u témat jako jsou
zbraně nebo násilí.
Zdroj: http://publicintelligence.net |
Příručka navíc zaznamenává v čase progres. Proto si
hned v jejím úvodu může člověk přečíst změny, které v ní jsou oproti
verzi 6.1. Nově jsou třeba zakázané fotky, na kterých jsou vyobrazené zvířecí
vnitřnosti (pokud nejde o fotky, které popisují proces výroby některých potravin),
přibyla kategorie řešící karikatury takzvaných „chráněných“ skupin společnosti,
mezi které Facebook řadí příslušníky nejrůznějších menšin.
Zakázané jsou nově i fotografie tělesných tekutin, zmínky o kurdské teroristické organizaci PPK. A pozor! Facebook považuje za nevhodný obsah i fotografie upravené v Photoshopu, na nichž osoba vypadá hůř než před „zákrokem“!
Kontrolorům de facto neunikne nic. Jejich revírem jsou jak
fotografie, další grafický obsah, videa, tak statusy, komentáře pod nimi nebo
třeba i popisky fotografií a videí. Obsah se podle příručky dělí do devíti
základních kategorií – v nichž má samozřejmě největší prostor obsah
pojednávající o sexualitě a nahotě.
Hulíš? Pak se tím klidně pochlub!
Věděli jste třeba to, že jako nevhodný obsah Facebook
definuje i fotografie lidí, kteří se koupou ve vaně? A že kromě nahého
přirození a ženských bradavek za problematické považuje i vyobrazení lidského
pozadí? Co se týká samotného sexuálního aktu, pak můžete zveřejnit fotografie
předehry, nikoli samotné „akce“, a zároveň musíte splňovat podmínku dostatečné obleženosti,
popřípadě vaše oblečení nesmí být moc upnuté – i to může být označeno za
nevhodný obsah.
Pokud se posuneme dál, pak vězte, že naprosto bez problému
je „travní“ tematika. Hulíte? Pak o tom klidně vesele pište, natáčejte videa a
sdílejte fotky. Marihuana je ok – pokud ji tedy pod fotkami nenabízíte k prodeji,
nebo nenabádáte k její konzumaci.
Utrum mají oficiálně i ti, kteří se baví pokreslováním
obličejů svých společensky unavených přátel, jejich focením a umisťováním na Facebooku.
Oficiálně tento typ fotek také patří k nevhodnému obsahu. Stejně tak fotky
lidí opilých tak, že o sobě neví (konec zveřejňování vysokoškolských pitek?) a
takzvaných „versus“ fotek, kdy autor porovnává dvě osoby, popřípadě osobu a
zvíře.
Za vtip na Atatürka černý puntík
Na některé z položek nevhodného obsahu, aby měl člověk
pořádně široké kulturní povědomí. Nevhodné jsou všechny útoky na Atatürka
(včetně vtipů), obrysy mapy Kurdistánu, grafický obsah znázorňující pálení
turecké vlajky (ne, žádné jiné vlajky se toto pravidlo netýká) a obsah
odkazující na teroristickou organizaci PPK. Zapomeňte také na grafický obsah,
který připomíná Hitlera nebo Usámu bin Ladina – v těchto případech
Facebook toleruje pouze ty, u kterých je z kontextu zjevné, že autor tyto osoby
odsuzuje.
Zdroj:http://greatersurbiton.wordpress.com |
A pokud nechcete černý puntík, pak se rozhodně pozitivně
nevyjadřujte o kanibalismu a nebuďte příliš otevření v popisu sexuálních
praktik. Takzvaně sexuálně explicitní jazyk se na téhle sociální síti příliš
nenosí. V pravidlech se doslova říká, že problémem je „přidávání detailů a
snaha jít v popisu do hloubky.“ Smazání přijde i ve chvíli, kdy někdo sex
bez skrupulí nabídne.
Ostatně mrkněte se sami, v inkriminovaném dokumentu
jsou i poměrně vtipné příklady toho, co je ok a co už je přes čáru. A podívat
se můžete i na to, podle čeho Facebook rozlišuje výhružky na plané a reálné.
Buď jak buď, je nutné přiznat, že Facebook je na dnešním internetu jedním z míst, kde se nemusíte bát, co na vás na další stránce vyskočí. A i tako „čistota“ přispívá k tomu, že je Facebook jednou z nejúspěšnějších značek současnosti.
Zdroje:
No comments:
Post a Comment