Napsala: Diana Walsh
Anotace
Tato závěrečná práce k předmětu
Sociologie nových médií se zabývá
vlivem sociálních sítí na chování uživatelů v online světě. Otevírá
polemiku termínu produser
v závislosti na článku From Produsers to Shareaholics:
Changing Models of Reader Interaction in Women’s Online Magazines publikovaném v Triple C (Communication, Capitalism and Critique), the Journal
for a Global Sustainable Information Society. Srovnáváme
zde výsledky původní studie s vlastním výzkumem mezi českými ženami ve věku
18–26 let. Autorka článku, z něhož v této práci vycházíme, popisuje přechod od
diskuzních fór k užívání sociálních sítí. Zdůrazňuje také vliv této změny
na marketingové strategie ženských časopisů i na chování uživatelek fór a
sociálních sítí jako je Facebook. Jinými slovy se snaží popsat „proměnu“ produserů v shareaholiky. Toto téma souvisí i s teorií kolektivní
inteligence Pierra Lévyho a studie o participativní kultuře Nico Carpentiera Waves of Media Democratization.
Zdroje
About W3C. World Wide Web Consortium
(W3C) [online]. Copyright © 2017 W3C [cit. 15.01.2017]. Dostupné z: http://www.w3.org/Consortium/
BRUNS, Axel. (2007) Produsage:
Towards a Broader Framework for User-Led Content Creation. Proceedings of the
6th ACM SIGCHI conference on Creativity & Cognition, 99-106.
Přístupné z http://eprints.qut.edu.au/6623/1/6623.pdf
CAMPBELL, John Edward. (2011) It
Takes an iVillage: Gender, Labour, and Community in the Age of
Television-Internet Convergence. International Journal of Communication 5:
492-510.
CARPENTIER,
Nico a kol. (2013) Waves of media democratization in
GARCÍA-FARAVO, Laura. (2016) From Produsers to Shareaholics:
Changing Models of Reader Interaction in Women’s Online Magazines: EBSCOhost.
[online]. Dostupné z: http://web.a.ebscohost.com/ehost/detail/detail?sid=15040ffc-9c6b-41be-a0dd-db2cbaf35387%40sessionmgr4008&vid=0&hid=4212&bdata=Jmxhbmc9Y3Mmc2l0ZT1laG9zdC1saXZl#AN=117748541&db=ufh
LEE, Joel. How We Talk Online: A History of
Online Forums, From Cavemen Days To The Present. MakeUseOf - Technology,
Simplified [online]. Copyright © 2017 MakeUseOf. All Rights Reserved. Dostupné
z: http://www.makeuseof.com/tag/how-we-talk-online-a-history-of-online-forums-from-cavemen-days-to-the-present/
LÉVY, Pierre.
Collective intelligence: mankind's emerging world in cyberspace. Cambridge,
Mass.: Perseus Books, c1997. ISBN 0738202614.
NOVÁKOVÁ,
Martina. Nová média – případová studie Facebook [online]. E-polis.cz, 3. červen
2009. Dostupné z WWW: ISSN 1801-1438. http://www.e-polis.cz/clanek/nova-media-pripadova-studie-facebook.html
YEON SYN, Sue, OH,
Sanghee. (2015) Why
do social network site users share information on Facebook and Twitter? in Journal of Information
Science
ZUPANOSKA,
Biljana. Social Networking and the Potential Challenges for Marketing | VŠE.
Vysoká škola ekonomická v Praze | VŠE [online]. Dostupné z: https://www.vse.cz/vskp/show_evskp.php?print=yes&evskp_id=22047
Ostatní
Radí mi internet a
mé srdce, říká poslankyně, která za gayi a lesbami vidí sex s dětmi. RESPEKT.
[online] Dostupné z: https://www.respekt.cz/politika/radi-mi-internet-a-me-srdce-rika-poslankyne-ktera-za-gayi-a-lesbami-vidi-sex-s-detmi
The Free
Dictionary. Random House Kernerman Webster’s College Dictionary.
(2010). Dostupné online http://www.thefreedictionary.com/
No comments:
Post a Comment