ABSTRAKT
Práca vychádza z textu Humour 2.0: Styles and Types of Humour and Virality of Memes on
Facebook, ktorý pojednáva o komunikačnom procese humorných meme obrázkov na
Facebooku, najaktívnejšej sociálnej sieti súčasnosti. Definuje štýly a typy
humoru najčastejšie používané v meme obrázkoch a prostredníctvom obsahovej
analýzy a štatistických metód testuje vplyv rôznych štýlov a typov humoru na viralitu
vybraných memov. Na základe ďalšieho výskumu potom práca otvára tému typológie
meme obrázkov vzťahujúcich sa k nedávnym prezidentským volbám
v Spojených štátoch amerických, primárne k osobe novo zvoleného prezidenta
Donalda Trumpa.
ABSTRACT
This paper discusses an academic article Humour 2.0: Styles and Types of Humour and
Virality of Memes on Facebook, which analyzes the communication process of
humorous memes in the most vibrant online phenomenon, Facebook. It defines 4
styles and 7 types of humour commonly used in humorous memes and through
quantitative and qualitative content analysis tests the effect of various
styles and types of humour on the virality of memes. Based on further research this
paper also opens discussion about types and styles of humour used in memes
reletad to the recent presidential election in the United States of America,
primarily to the newly elected president Donald Trump.
ZDROJE
TAECHARUNGROJ, Viriya a Pitchanut NUEANGJAMNONG. Humour 2.0: Styles and Types of Humour and Virality of Memes on Facebook. Journal of Creative Communications [online]. 2015, (10(3) 288–302), 15 [cit. 2017-01-28]. DOI: 10.1177/0973258615614420. Dostupné z: http://journals.sagepub.com/doi/pdf/10.1177/0973258615614420
TAECHARUNGROJ, Viriya a Pitchanut NUEANGJAMNONG. Humour 2.0: Styles and Types of Humour and Virality of Memes on Facebook. Journal of Creative Communications [online]. 2015, (10(3) 288–302), 15 [cit. 2017-01-28]. DOI: 10.1177/0973258615614420. Dostupné z: http://journals.sagepub.com/doi/pdf/10.1177/0973258615614420
Autor:
Katarína Hižová
No comments:
Post a Comment