Abstrakt
První část této
práce se zabývá využitím počítačových her pro výukové
účely, které autor nevidí pouze v přímých edukačních
prvcích, ale i v narativech a především narativech historických.
V první části si autor také klade otázky spojené s možnou
závislostí na počítačových hrách a to zejména u dětí.
Druhá část pak
rozebírá studii a článek Playing
their game: Changing stereotypes of Palestinians and Israelis through
videogame play. Zde je řešena především persvazivní funkce hry
PeaceMaker, která by měla hráče motivovat k porozumění reálnému
vojenskému konfliktu mezi Izraelí a Palestinou.
V
návaznosti na tuto studii se autor práce pokusil v úplném závěru
o minivýzkum, kterým se snažil v minimalistickém směru
vynahradit možnou nedostatečnost výše zmíněné studie.
Abstract
The
first part of this work is dealing with the useage of videogames for
educational purposes. The author of this eork sees those purposes not
only in direct educational elements, but also in naratives and mostly
in historical naratives. Author of this work also asks himself the
questions connected to an addiction on videogames with the biggest
attention payed on children.
The
second part of the work analysis the study and the article Playing
their game: Changing stereotypes of Palestinians and Israelis through
videogame play. In this part the most attention is payed on the
persuazive function of the PeaceMaker game, which should motivate the
player to understand a real war conflict between the Israel and
Palestine.
In
the connection to this research the author of this work has made a
mini research, that may substitute a possible flaw, that the noted
study may have.
Zdrojová studie:
Zdrojová studie:
Saleem Alhabash, Kevin Wise, Playing their game: Changing stereotypes of Palestinians and Israelis through videogame play, 2014
http://journals.sagepub.com.ezproxy.is.cuni.cz/doi/full/10.1177/1461444814525010
No comments:
Post a Comment