Anotace práce:
Hra The Sims je nejprodávanější počítačovou hrou všech dob.
Její nejmodernější verzi, The Sims 4, dnes vlastní přes 5 miliónů hráčů. Tato
práce navazuje na výzkum motivací ke hře a demografických údajů hráčů The Sims
2 vedený trojicí autorek Jeroen Jansz, Corinne Avis a Mirjam Vosmeer. Konkrétně
jde o práci Playing The Sims2: an
exploration of gender differences in players’ motivations and patterns of play
publikovanou v časopise New Media & Society v roce 2010. V první
části práce autorka představí výsledky výzkumu hráčů The Sims 2, zevrubně
popíše hru The Sims a její vývoj a proměny. Rovněž představí další analýzy
motivací hráčů, jež byly provedeny mezi hráči verzí The Sims 2 a The Sims 3, jmenovitě
se zaměří na výzkumy vedené autorkami Hannou Wirman a Sarou Msberg Iversen. Ve
druhé části práce pak představí výsledky vlastního dotazníkového šetření mezi
hráči The Sims 4 v České republice a na Slovensku a porovná je
s výsledky výzkumu autorek Vomeer, Jansz a Avis pro zjištění případných změn
základních demografických údajů hráčů či jejich motivací ke hře.
Použité zdroje:
-
CONSTINE,
Josh. Facebook hires The Sims’ Rachel Rubin Franklin to lead Social VR team.
In: Tech Crunch.com [online]. Nespecifikované místo vydání:
Tech Crunch, 2016 [cit. 2017-01-09]. Dostupné z: https://techcrunch.com/2016/10/11/facebook-social-virtual-reality/
-
JANSZ,
Jaroen, Corinne AVIS a Mirjam VOSMEER. Playing The Sims2: an exploration of
gender differences in players’ motivations and patterns of play. New media & society. 2010, 12(2), 235 - 251.
-
MASON,
Elliott. Why do some people enjoy playing The Sims? Why does playing the game
give you pleasure? In: Quora [online]. USA: Quora, 2014 [cit.
2017-01-07]. Dostupné z: https://www.quora.com/Why-do-some-people-enjoy-playing-The-Sims-Why-does-playing-the-game-give-you-pleasure
-
MIKEAL
MARTEY, Rosa a Jennifer STROMER-GALLEY. The Digital Dollhouse: Context and
Social Norms in The Sims Online. Games and
Culture.
2007, 2(4), 314 - 334.
-
MOSBERG
IVERSEN, Sara. Paradox and pleasure:: Play with everyday life in a ludic simulation. MedieKultur: Journal of media and communication research. 2014, 30(54), 100 - 116. ISSN 1901-9726. (2)
-
MOSBERG
IVERSEN, Sara. PLAYING WITH SIMS AS A SPACE OF ONE’S OWN. Feminist Media Studies. 2014, 14(5), 727 - 742. (1)
-
SAMŠUKOVÁ, Jana. Proč hraji The Sims
4?: Průzkum mezi hráči hry. In: Vyplňto.cz [online]. ČR:
Vyplňto.cz, 2017 [cit. 2017-01-08]. Dostupné z: https://www.vyplnto.cz/realizovane-pruzkumy/proc-hraji-the-sims-4/
-
ŠVELCH,
Jaroslav. POČÍTAČOVÉ HRY A JEJICH
MÍSTO V MEDIÁLNÍCH STUDIÍCH [online]. Praha, 2007 [cit. 2017-01-07]. Dostupné z: http://publication.fsv.cuni.cz/attachments/267_009%20-%20Svelch.pdf
-
WIRMAN,
Hanna. Playing by Doing and Players’ Localization of The Sims 2. Television & New Media. 2014, 15(1), 58 - 67.
No comments:
Post a Comment