Abstrakt
Seminární práce
se bude zabývat analýzou dvou odborných studií zaměřených na výzkum motivace
uživatelů sociálních sítí pro používání nových médií jako je Facebook a
Instagram. Obě technologie umožnují lidem sdílet své emoce, zážitky a další lidské
projevy na internetu, ačkoliv Facebook to umožnuje zejména pomocí slov a
Instagram výhradně fotografiemi a videi. Studie, pocházející z dálného východu,
zkoumají motivační faktory, které ovlivňují chování uživatelů na těchto
sociálních sítí. Zdrojem mé seminární práce byly dva výzkumy Pictures Speak Louder than Words: Motivations
for Using Instagram a Exploring the
Motivations of Facebook Use in Taiwan.
Abstract
My seminar work
will be analyze two studies about the motivations of social networks users in
new media as Facebook and Instagram. Both of technologies allow people to share
their emotion, experiences and other human expressions on the internet, but
Facebook can do it particularly by the words and Instagram only by the pictures
and videos. Studies examines motivational components, which are Influencing
behavior of users on social networks. My main sources are two researchs: Pictures Speak Louder Than Words:
Motivations for Using Instagram and Exploring
the Motivations of Use Facebook in Taiwan.
Zdroje:
ALHABASH, Saleem, Hyojung PARK, Anastasia
KONONOVA, Yi-hsuan CHIANG a Kevin WISE. Exploring the Motivations of Facebook
Use in Taiwan. Cyberpsychology,
Behavior, and Social Networking [online].
2012, 15(6), 304-311 [cit.
2016-10-22]. DOI: 10.1089/cyber.2011.0611. ISSN 2152-2715. Dostupné z: http://online.liebertpub.com/doi/abs/10.1089/cyber.2011.0611
·
LEE, Eunji, Jung-Ah LEE, Jang Ho MOON a Yongjun
SUNG. Pictures Speak Louder than Words: Motivations for Using Instagram.Cyberpsychology,
Behavior, and Social Networking [online].
2015,18(9), 552-556 [cit. 2016-10-22]. DOI: 10.1089/cyber.2015.0157.
ISSN 2152-2715. Dostupné z: http://online.liebertpub.com/doi/10.1089/cyber.2015.0157
Hodně zajímavé, díky za článek. Já jsem nikdy nebyl zapálený uživatel sociálních sítí. Začal jsem se o ně ale zajímat čím dál více, když jsem zjistil, jaký přínos mohou mít pro mé podnikání. Spousta podnikatelů například právě sociální sítě využívá pro oslovování a akvizice klientů. To mi například přijde jako skvělé využití.
ReplyDelete