Abstrakt
Tato
seminární práce se věnuje tématu vnímání důvěryhodnosti zdrojů
v novinářské praxi. Vychází z poznatků nedávno provedeného výzkumu News Consumer Perceptions of News
Journalistic Sourcing Techniques, který se uskutečnil na základě předešlých
šetření zabývající se důvěryhodností tradičních a nových informačních zdrojů. Záměrem
této studie je zjistit, jaké konkrétně použité zdroje při tvorbě článku
(Facebook, Twitter, webové stránky, tisková konference, rozhovor atd.) jsou
vnímány čtenáři jako nejdůvěryhodnější a na kolik se toto hodnocení změní za
použití techniky ověření daného zdroje.
Abstract
This
thesis is devoted to the theme perception of credibility of sources during
journalistic practise. It is based on the recently conducted research News Consumer Perceptions of News
Journalistic Sourcing Technique, which was realized on the previous surveys
dealing with the credibility of traditional and newer sources of information.
The intention of this study is to examine which sources (Facebook, Twitter, website,
press conference, interview etc.) are perceived by news consumers as most
credible and how this perception is changing by using visible verification of
the source.
v KRUIKEMEIER,
Sanne a Sophie LECHELER. News Consumer Perceptions of New Journalistic Sourcing
Techniques. Journalism Studies [online]. 2016, 1-18. DOI:
10.1080/1461670X.2016.1192956. ISSN 1461-670x. Dostupné z: http://www.tandfonline.com/doi/full/10.1080/1461670X.2016.1192956
No comments:
Post a Comment