Tato seminární práce vychází ze studie nazvané User-generated visibility: Secondary gatekeeping in
a shared media space publikované
Jane B. Singerovou v časopisu New
Media & Society v roce 2014. Autorka se ve studii zabývá tématem
uživatelské tvorby, hodnocení a šíření mediálních obsahů v online
prostředí na příkladu gatekeepingu, z něhož se vlivem nových technologií
postupně stává dvoustupňový proces, kdy se vedle počátečního rozhodování ze
strany novinářů uplatňuje rovněž rozhodování o hodnotnosti obsahů
zpravodajských webů na straně samotných uživatelů. Na základě provedeného
výzkumu studie dochází k závěru, že vlivem neustálého vývoje nových
komunikačních technologií uživatelé získávají větší míru kontroly a rozsah dohledu
nad online zveřejňovanými obsahy.
Abstract
This seminar work
is based on the study entitled User-generated
visibility: Secondary gatekeeping in a shared media space published by Jane
B. Singer in New Media & Society in 2014. Author of the study deals with the
theme of user creation, evaluation and dissemination of media content in an online
environment on the example of gatekeeping, from which due to the impact of new
technologies gradually becomes a two-stage process, where next to the initial
decision on the part of the journalists there is also the deciding on the worth
of the contents of news sites on the users themselves. Based on the research the
study concludes that due to the continuous development of new communication
technologies users gain greater control and supervision of the online contents.
Zdrojový článek
SINGER, J. B. User-generated visibility: Secondary
gatekeeping in a shared media space. New Media & Society, 2014
16: 55 originally published online 15 March 2013. Dostupné z: http://nms.sagepub.com/content/16/1/55.
No comments:
Post a Comment