Anotace
Cílem této seminární práce je nastolit diskusi o
tom, že blogy, které se v České republice v poslední době těší velké
oblibě, nemusí sloužit jen k osobnímu vyjádření, ale mohou sloužit jako
organizační nástroj. A to jak pro potřeby autora, tak pro další spolupracující
společnosti.
Východiskem práce je studie When blogs become organisations od autorů W. Lowreyho, S. Parrotta a T. Meada, kteří ve své studii sledují, jak
se z osobních blogů postupem času s narůstající popularitou stávají
ve své podstatě organizace s jasnou hierarchií i plánem fungování.
Práce je rozdělena do několika částí.
V první části je shrnuta výchozí studie spolu s rozšířením o poznatky
z další odborné literatury. Následuje vlastní analytická část podle
upravené metodologie výše zmiňované studie. Závěr tvoří polemika o zjištěných
výsledcích a přeměně blogerské sféry.
Annotation
The aim of this seminary work is to establish a discussion, that the
blogs in the Czech Republic, which recently enjoyed great popularity, may not
only serve to personal expression, but can serve as an organizational tool -
for the needs of the author and other cooperating companies.
Starting point is the study When blogs become
organisations by authors W. Lowrey, P. Parrott and T. Mead, who in this
study examines the change of the personal blogs over time with the increasing
popularity of becoming in essence an organization with a clear hierarchy and
plan of operation.
The work is divided into several parts. The first
section summarizes the initial study along with the extension of findings from literature.
The next section is my own research done by the modified methodology of the
study mentioned above. Conclusion consists of controversy about the results and
the change of blogosphere.
LOWREY, Wilson, PARROTT, Scott, MEADE, Tom: When blogs become organizations. Journalism. 2011, č. 243, 243 - 259. DOI: 10.1177/1464884910387994. Dostupné z: http://jou.sagepub.com.ezproxy.is.cuni.cz/content/12/3/243.full.pdf+html
No comments:
Post a Comment