Abstrakt
Vliv sociálních médií na politickou komunikaci je již několik let široce
diskutovaným tématem. Tato práce představuje konkrétně teorii permanentní kampaně
založené právě na vlivu sociálních médií a dále představuje vlastní
kvantitativní výzkum zaměřený na komunikaci tří momentálně nejsilnějších politických
stran na Facebooku. Stejně jako na komunikaci jejich předsedů na této sociální
síti. Výzkum teoreticky i metodologicky vychází na článku „Online, all the
time? A quantitative assessment of the permanent campaign on Facebook“ od
Anderse Olofa Larssona.
Abstract
The influence of social media on political commnication is being
discussed heavily in the last years. This paper introduces the theory of
permanent campaign established on the influence of social media and thereafter
presents quantitative research which is focused on the three main Czech
political parties and their communication on Facebook. As well as on their
leaders and on their way of presentation on this social site. The research is theoretically
and methodologically based on the Anders Olof Larsson´s article „Online, all
the time? A quantitative assessment of the permanent campaign on Facebook“.
zdrojová studie:
LARSSON,
A. O. Online, all the time? A quantitative assessment of the permanent campaign
on Facebook. New Media & Society. 2014, roč. 16, č. 4, s. 1-19. DOI:
10.1177/1461444814538798. Dostupné z: http://nms.sagepub.com/cgi/doi/10.1177/1461444814538798.
No comments:
Post a Comment