Abstrakt
Táto práca „Moje,
tvoje, naše- digitálny fandom na príklade hudobných fanklubov“
sa venuje analýze vývoja fandomu a jeho prechodu do digitálnej
formy.
Prvá čast práce je venovaná obecným znakom fandomu,
jeho zaradeniu do kontextu mediálnych štúdií a role fanúšika v
spoločnosti. Tento teoretický rámec je dôležitý pre vymedzenie
skúmanej oblasti a tvorí základ seminárnej práce.
V druhej časti je
vývoj digitálneho fandomu demonštrovaný na hudobných fankluboch.
Hlavným zdrojom je akademická štúdia od Paula Theberiga:
Everyday Fandom: Fanclubs, Blogging and the Quaditian Rhytm of the
Internet, ktorá popisuje
dôležitosť hudobných fanklubov pre umelca, fanúšika a ich
vzájomnú interakciu na Internete.
Posledná časť
je venovaná speváčke Lady Gaga a jej prezentácií v digitálnom
svete prostredníctvom vlastných ale aj fanúšikmi vytvorených
webových stránok.
Abstract
This paper „Mine, your, ours- digital fandom and music
fanclubs“ deals with the analysis of the developmet of fandom and
his transforming to digital form.
The firts part is devoted to general characteristics of
fandom, his inclusion in the kontext of media studies and the role of
fans in our society. This theoretical framework is important to
determine the area of examination and represents the basic part of my
paper.
In the second part is
the developmet of digital fandom demonstrated on music fanclubs.The
main source is the academic research of Paul Theberge named
Everyday Fandom: Fanclubs, Blogging and the Quaditian Rhytm of the
Internet, which is describing
the importance of music fanclubs for fans and artists as well as
their interaction on the Internet.
The last part is dedicated to the singer Lady Gaga and
her representation in the digital world through her own and fanmade
webpages.
Knižný Zdroj
- BOOTH, Paul. Digital fandom: new media studies. New York: Peter Lang, c2010, xiv, 231 p. ISBN 14-331-1071-7.
Akademická práca
- Paul Théberge, Everyday Fandom: Fan Clubs, Blogging, and the Quotidian Rhythms of the Internet [online]. Canada: Canadian Journal of Communication, 2005 [cit. 2014-06-25]. ISSN 0705-3657. Dostupné z: http://www.cjc-online.ca/index.php/journal/article/view/1673/1810
No comments:
Post a Comment