
Ve světě internetu ale jedno takové jméno existuje. Zuzana Light. Že vám to nic neříká? Věřím. Zuzana Light není “celebrita”, alespoň ne ve smyslu, v němž toto označení používá český bulvár. Neobjevuje se v televizi, nemluví o ní v rádiu, nezmiňuje se o ní tisk. A o koho tedy jde? Zuzana je osmadvacetiletá žena z Prahy, provdaná za muže pocházejícího z Kanady, který se jmenuje Frederick. Ona je tabulkově hezká, on šikovný. Ona ráda cvičí, on rád dělá videa a oba mají rádi zdravý život. A společně to všechno vedlo k tomu, že před dvěma lety vymysleli projekt s názvem bodyrock.tv a jím tvořená videa s jejím cvičením začali vkládat kromě stejnojmenného webu i na youtube, odkud také pochází velká část jejich publika. Nemají žádnou reklamu, kromě několika málo článků, které se o nich na internetu objevily, ať už v češtině, nebo v angličtině, ale jejichž množství by se dalo spočítat na prstech jedné ruky. Takže narazit na ně lze jen náhodou. I přesto si projekt dokázal vytvořit poměrně silnou mezinárodní základnu příznivců. Na již zmíněné youtube vložili na 450 vlastních videí, z nichž více než 60 vidělo nad milion diváků. Nejúspěšnější z nich má dokonce skoro třináct milionů shlédnutí. V čem tkví tajemství jejich úspěchu?
Projekt Zuzany a Fredericka je v podstatě velmi jednoduchý a úspěch sklízí ze dvou důvodů. Za prvé Zuzana na videu opravdu cvičí, a to nikoliv tak, že pouze divákovi řekne: “Teď vám ukážu ten a ten cvik, ten se dělá takhle – ukáže cvik – a to udělejte třicetkrát. A pak budete dělat tamto.” Nýbrž všechny figury provádí stejně, jako byste je měli v ideálním případě udělat vy. U toho je svým manželem natáčena a sestříhaná verze videa jde na youtube. Podoba sestavy je samozřejmě pokaždé jiná, jinak by cvičení bylo nudné a neefektivní. Odlišností od podobných “guru” přes cvičení, kteří se na youtube prezentují, je to, že Zuzana cvičí doma, nikoliv ve fitnesscentru nebo v tělocvičně a kromě několika málo prostorově i finančně nenáročných pomůcek – které tímto propaguje – používá jen svoji vlastní tělesnou hmotnost. Jednotlivé sestavy zpravidla netrvají více než dvacet minut, takže nejsou nijak zdlouhavé. Druhým důvodem úspěchu projektu je velmi zdařilá komunikace s komunitou, která se o videa zajímá. Divák se z youtube kupříkladu nedoví, kolik čeho musí udělat, nebo jak dlouho má jeho cvičení trvat. Video slouží pouze k tomu, aby se podíval, jak správně dané cviky provést (a samozřejmě také k tomu, aby se pohledem na Zuzanino vypracované tělo inspiroval k nějaké aktivitě). Pokud se na youtube na nějaké podrobnosti zeptá, nebo nějak jinak video komentuje, odpovědi se nedočká. Zuzana ho v každém z nich odkáže na zmíněný web bodyrock.tv, kde se, má-li zájem, může dovědět všechno o tom, jak to udělat, aby se dostal do formy. Tím se tvoří a stále rošiřuje jakási sociální minisíť (nyní už s vlastním názvem “bodyrockers”), jejíž členové mají zájem o to být zdraví a cítit se dobře.
Bodyrock.tv není jen o cvičení
Cvičení navíc není to jediné, čím si Zuzana a Frederick Light své stávající publikum udržují a nové lákají. Oba jsou mladí a sympatičtí a neustále se přesouvají z místa na místo. Jen za poslední rok se z Malty, kam se odstěhovali z Kanady, přesunuli na čas do Prahy, poté se vrátili kamsi na východ Kanady (mezitím si odskočili na dovolenou do Itálie), znovu přesun na západ a teď jsou opět v Praze. Prý se tu chtějí usadit, ale nikdo jim to nevěří. Podstatné je to, že své myšlenky ohledně cest, trable, s nimiž se potýkají, své zkušenosti sdílejí se svojí komunitou. A nejen to. V divácích vyvolávají pocit, že jsou nejen jejich společníky při cestách, ale i přáteli, s nimiž chtějí sdílet střípky ze svého života. Tu je provedou novým domem, tu ukáží záběry z výletů, sem tam se dovíme něco málo i o jejich minulosti. Samozřejmě demonstrují i složení jídelníčku, který je nedílnou součástí jejich “celoživotní cesty” za zdravím.

Je samozřejmě otázkou, jak se bude projekt bodyrock.tv vyvíjet nadále. Zatím se zdá, že Z&F, ačkoliv si musejí být vědomi své rostoucí popularity, stále zůstávají nohama na zemi a nevypadá to, že by se chystali své jméno propagovat mimo virtuální svět (např. vydáním DVD, jak jim někteří radí). Jejich vize se rozvíjí za pochodu, a to i díky dvěma výše zmíněným konceptům. Například určité sekce nového webu vzešly právě z nápadů jejich “bodyrockers”, kteří jistě doufají, že hlavní princip celého projektu – dostat se do formy s co nejmenším vynaložením času a peněz – zůstane nezměněn.
Foto: bodyrock.tv
No světoznámou se stala hlavně díky své porno minulosti, když pod uměleckým jménem Susana Spears prorazila;)
ReplyDeleteBaže, ještě těsně předtím, než změnila oblast podnikání a "umělěcké" jméno, na jednom z posledních videii jako Susana Spears si nechala odsát tuk ze stehen a z břišní oblasti a zvětšit poprsí silikonem z 32B na 32C. A navíc ta videa, která točí její manžel, na kterých opravdu Zuzana poctivě cvičí, jsou brána z takových úhlů, pohledů a přiblížení jistých partií, že si to směle nezadá se spoustou filmů pro úchyláky typu voayer apd :-)))
Delete