S pomalu nadcházející
koncem letošního roku se na internetových portálech objevují předpovědi o
marketingových trendech na sociálních sítích pro příští rok 2016. Všechny stránky
uvádějí povícero trendů. Na čem se převážně shodují, je obsah sociálních sítí,
který bude ještě více živý a reálnější než doteď.
Sociální sítě vždy obsahovaly
aktuální a okamžité zprávy, ale některé příspěvky dokáží být ještě více aktuální a
okamžité než ty ostatní. Jako příklad lze zde uvést Periscope, který nedávno
získal Twitter a který umožňuje uživatelům přidávat živé vysílání okamžiků
jejich života oproti vytvoření videa a jeho pozdějšího nahrání na internet. Uživatelé
Periscope aplikace sledují dohromady až 40 let reálných videí dennodenně. Na
principu okamžitého živého přenosu videí funguje i aplikace Meerkat. Instagram
a Snapchat také podporují okamžitý obsah, ale stále také je zde možnost
nahrávat obsah, který nemusí být vytvořen okamžitě. Posedlost okamžitým
obsahem se tak může v příštím roce rapidně zvýšit, zvlášť pokud samotné
aplikace vyjdou tomuto trendu vstříc, což podle několika internetových stránek už plánují. Ať
už Snapchat, který přidá nové možnosti nebo virtuální realita, která se stane
mainstreamovou masovou záležitostí či Instagram, na který bude možné přidávat
pouze okamžitý obsah. Sociální sítě tímto stále více chtějí uživatele přenést,
alespoň virtuálně, do určité situace. Facebook v tomto ohledu nepatrně
ztrácí, neboť možnost okamžitého vysílání nemá. Reálný čas se tak díky
sociálním sítím stane reálnějším.
Tyto změny se samozřejmě
dotknou firem a společností využívající sociální sítě. Pokud by se aplikace
chtěly zaměřit na okamžitě vytvořený obsah, mohou firmy, které je používají, zapomenout
na plánování příspěvků. Pokud chtějí na sociálních sítích uspět, musí si do
příštího roku připravit nové strategie. Nepochybně se na nich objeví živé náhledy
nových produktů, živé Q&A videa, webináře, tutoriály či časové omezené
nabídky a slevy. Společnosti se také nepochybně budou zabývat i aranžováním
samotné scény pro okamžitý obsah. Kromě toho, budou vyhledávat nové možnosti
spolupráce s lidmi, kteří dokáží ovlivnit velké množství lidí tj.
blogeři, youtubeři a jiné.
Společnosti se však reálným
obsahem zabývají už letos. Okamžitých příspěvků si šlo celkem
snadno povšimnout. Hlavní roli zde hrál letos Twitter. Velmi úspěšným příspěvkem se stala pohotová reakce firmy KitKat na problémy s ohýbáním
iPhone telefonu.
Jejich vtipný a pohotový obsah na Twitteru
zaujalo přes 25 tisíc uživatelů.
Reálný marketingový obsah dokáže firmě zvýšit
tržby, avšak nevhodný příspěvek či neznalost dokáže spíše opak. Zde
mohou být příkladem americké aerolinky Delta, které na Twitteru reagovaly na
výhru fotbalistů USA nad Ghanou na fotbalovém Mistrovství světa následujícím příspěvkem.
Ano, marketingový tým Delty zareagoval pohotově, nicméně nevěděl, že žirafy v Ghaně
vůbec nežijí. Na to samozřejmě ihned reagovali uživatelé a Delta musela
příspěvek stáhnout a omluvit se za chybu. Tudíž i okamžitá a vtipná reakce
firem se musí promyslet.
Především v příspěvcích společností
lze zpozorovat mediální konvergenci. Obsah z tisku či televize se dokáže prolínat
a ihned se dostat do internetového světa. Aktivní přístup publika zde funguje
jako zpětná vazba. Ukazuje se také, že společnosti musí kooperovat s tím,
jaké novinky a technologie na trhu se objeví.
O okamžité příspěvky bude určitě v příštím roce velký zájem. Nicméně si nelze všímat pouze jejich výhod. Nevýhodou tohoto
trendu bude ještě větší závislost na mobilních telefonech a internetu celkově.
Lidé budou zvědavi, co jejich oblíbené firmy či osobnosti dělají a chystají. Lze jen závěrem říci, že zdravý a střízlivý přístup k sociálním sítím bude i v příštím roce potřeba.
Zdroje:
No comments:
Post a Comment