Instagram zastřešuje ideální propojení módního světa,
který je neustále posedlý zveřejňováním fotografií. Mnoha módním značkám tato
aplikace umožňuje fotografiemi zachytit energii fashion weeků, módních
přehlídek, eventů či street stylu. Některé velké značky jako je například Marck
Jacobs často využívají komunikaci přes Instagram, kterou odkrývají svým fanouškům práci na nových kolekcích či momenty ze zákulisí. Vytváří
tím hlubší pouto mezi spotřebitelem, značkou, návrhářem a celkovým procesem výroby.
Instagram se zcela změnil z komunikační platformy módních domů na prostředek
pro spuštení kampaně. Návrháři přes něj mohou hledat jak tváře pro své nové kolekce,
tak ohlašovat vzájemnou kooperaci značek aj.
Z jakých důvodů funguje tato aplikace velmi
efektivně? Její předností je vliv na emoce, kdy čtenáři nemusejí pročítat
dlouhé texty, ale sledují pouze obrázky či videa. Proto je aplikace ideální pro globální komunikaci. Značka také odkrývá své
osobní stránky a může vytvořit intimitimní pouto mezi spotřebitelem a módní
značkou či návrhářem. Největší výhoda aplikace pro módní průmysl je snadné
zapojení spotřebitele do komunikace
prostřednictvím hashtagu.
Sociálně
zdatné značky urychlily svou marketingovou komunikaci v roce 2014
prostřednictvím aplikace Instagram. Módní návrhář Marc Jakobs hledal tvář své
kampaně na sociální síti. Jacobs chtěl oslovit ctižádostivé modely, kteří měli
označit své fotografie hashtagem #CastMeMarc. Jacobsovi připadalo jako skvělý
nápad hledat tvář přes Instagram, jelikož to bylo cool, aktuální a energické.
Pod tímto hashtagem se objevilo 70 000 fotografií. Jeho tým z nich
následně vybral 30 zájemců, kteří byli z celého světa převezeni na focení.
Následně zvolili dva vítěze, kteří se stali tváří značky pro podzimní kampaň.
Módní svět nevyužívá Instagram pouze pro
nalezení nových tváří značky, ale i k zahájení soutěže. Značka Kenneth
Cole spustila svou kampaň v lednu 2014 prostřednictvím soutěže na sociálních
sítích za pomocí hashtagu #DressForYourSelfie, ve které vítěz získal zdarma
obuv na celý rok. Zájemci fotili své selfie, které patřilo i k velkým trendům
v roce 2014, čehož si značka byla vědoma. Posílení Kenneth Cole
bylo zajištěno jednotlivými fotografiemi, které měly ostatní jedince informovat
o soutěži a podmínkách pro její účast. Kampaň skvěle ukázala, jak je možné využívat uživatelsky generovaný obsah pro zapojení jejich fanoušků, pro zviditelnění se či pro získání dalších followerů.
Před londýnským fashion weekem v roce 2014
britská značka Topshop nainstalovala do výlohy svého obchodu na Oxford Street tři
obrazovky. Vyzývala tím, aby se lidé stali součástí Topshop sociálního mola
přes Instagram a Facebook, i když se nemohli osobně účastnit londýnského
fashion weeku. Bylo zvoleno pět uživatelů Instagramu, jejichž snímky
z této módní události běžely na obrazovce ve výloze nebo-li #Topshopwindow.
Zákazníci měli možnost manipulovat s fotografiemi přímo z ulice a
nakonec se i mohli zapojit do posílání fotografií přes hashtag #Topshopwindow. Za první tři dny se pod jejich hashtagem objevilo již 1200 příspěvků. Hlavním cílem kampaně bylo zpřístupnění přehlídek a vytvoření tzv. "sociálního mola".
Instagram patří k využívané a oblíbené aplikaci
v módní oblasti jak z řad značek, návrhářů tak módních bloggerů.
Nabízí jim několik možností pro vizuální prezentaci jak prostřednictvím
fotografie tak i videa. Další výhodou aplikace je snadné zapojení uživatelů do
komunikace. V současné době však také dochází k častému využívání
aplikace Snapchat. Tu použila k nahlédnutí do zákulisí přehlídky pro své
fanoušk značka Victoria Secret. Je otázkou, jak se bude komunikace módních
značek na sociálních sítích dále vyvíjet. Nicméně Instagram disponuje výhodou trvalého uchování a zobrazení
fotografií.
Každý rok v květnu se značka TOMS ptá svých
zákazníků byli byste ochotni vyrazit na ulici jeden den bez bot? Otázkou se
snaží zvýšit povědomí o dětském zdraví a vzdělání. V roce 2015 se TOMS
rozhodla v rámci oslavy svého výročí podpořit kampaň na Instagramu, kam
příznivci mohli přispívat svými fotografiemi pod hashtagem #withoutshoes.
Časové rozmezí bylo stanoveno na 5. – 21. 5 2015 a za každou fotografii
s hashtagem #withoutshoes darovala společnost pár bot dítěti v nouzi.
Delším časovým úsekem kampaně bylo vybudováno povědomí o projektu, ale i
očekávání. Zakladatel značky Blake Mycoskie poznamenal, že benefitem sociálně
prospěšné kampaně byla i možnost zapojení se kohokoli. Nebyla zde limitace
pouze na zákazníky TOMS. Celkem bylo rozdáno 38 milionů párů bot do 60
zemí.
Zdroje
http://www.socialbro.com/steal-their-style-7-fashion-brands-bringing-life-to-their-digital-marketing
http://www.postano.com/blog/the-14-best-instagram-campaigns-of-2014
http://www.postano.com/blog/customer-spotlight-kenneth-cole-selfie-contest
http://www.eventmagazine.co.uk/topshop-create-social-media-driven-experiences-lfw/venues/article/1311740
http://www.businessinsider.com/toms-one-day-without-shoes-2015-5
http://www.business2community.com/social-media/instagram-vs-snapchat-which-is-better-for-marketing-your-business-01338346#esLVl6bxWtfXacWg.97
No comments:
Post a Comment