Sunday, November 29, 2015

Komunikace módních značek na Instagramu




Instagram zastřešuje ideální propojení módního světa, který je neustále posedlý zveřejňováním fotografií. Mnoha módním značkám tato aplikace umožňuje fotografiemi zachytit energii fashion weeků, módních přehlídek, eventů či street stylu. Některé velké značky jako je například Marck Jacobs často využívají komunikaci přes Instagram, kterou  odkrývají svým fanouškům práci na nových kolekcích či momenty ze zákulisí. Vytváří tím hlubší pouto mezi spotřebitelem, značkou, návrhářem a celkovým procesem výroby. Instagram se zcela změnil z komunikační platformy módních domů na prostředek pro spuštení kampaně. Návrháři přes něj mohou hledat jak tváře pro své nové kolekce, tak ohlašovat vzájemnou kooperaci značek aj.

Z jakých důvodů funguje tato aplikace velmi efektivně? Její předností je vliv na emoce, kdy čtenáři nemusejí pročítat dlouhé texty, ale sledují pouze obrázky či videa. Proto je aplikace ideální pro globální komunikaci. Značka také odkrývá své osobní stránky a může vytvořit intimitimní pouto mezi spotřebitelem a módní značkou či návrhářem. Největší výhoda aplikace pro módní průmysl je snadné zapojení  spotřebitele do komunikace prostřednictvím hashtagu.

Sociálně zdatné značky urychlily svou marketingovou komunikaci v roce 2014 prostřednictvím aplikace Instagram. Módní návrhář Marc Jakobs hledal tvář své kampaně na sociální síti. Jacobs chtěl oslovit ctižádostivé modely, kteří měli označit své fotografie hashtagem #CastMeMarc. Jacobsovi připadalo jako skvělý nápad hledat tvář přes Instagram, jelikož to bylo cool, aktuální a energické. Pod tímto hashtagem se objevilo 70 000 fotografií. Jeho tým z nich následně vybral 30 zájemců, kteří byli z celého světa převezeni na focení. Následně zvolili dva vítěze, kteří se stali tváří značky pro podzimní kampaň.
 




Módní svět nevyužívá Instagram pouze pro nalezení nových tváří značky, ale i k zahájení soutěže. Značka Kenneth Cole spustila svou kampaň v lednu 2014 prostřednictvím soutěže na sociálních sítích za pomocí hashtagu #DressForYourSelfie, ve které vítěz získal zdarma obuv na celý rok. Zájemci fotili své selfie, které patřilo i k velkým trendům v roce 2014, čehož si značka byla vědoma. Posílení  Kenneth Cole bylo zajištěno jednotlivými fotografiemi, které měly ostatní jedince informovat o soutěži a podmínkách pro její účast. Kampaň skvěle ukázala, jak je možné využívat uživatelsky generovaný obsah pro zapojení jejich fanoušků, pro zviditelnění se či pro získání dalších followerů.

 
    Před londýnským fashion weekem v roce 2014 britská značka Topshop nainstalovala do výlohy svého obchodu na Oxford Street tři obrazovky. Vyzývala tím, aby se lidé stali součástí Topshop sociálního mola přes Instagram a Facebook, i když se nemohli osobně účastnit londýnského fashion weeku. Bylo zvoleno pět uživatelů Instagramu, jejichž snímky z této módní události běžely na obrazovce ve výloze nebo-li #Topshopwindow. Zákazníci měli možnost manipulovat s fotografiemi přímo z ulice a nakonec se i mohli zapojit do posílání fotografií přes hashtag #Topshopwindow. Za první tři dny se pod jejich hashtagem objevilo již 1200 příspěvků. Hlavním cílem kampaně bylo zpřístupnění přehlídek a vytvoření tzv. "sociálního mola".

    Každý rok v květnu se značka TOMS ptá svých zákazníků byli byste ochotni vyrazit na ulici jeden den bez bot? Otázkou se snaží zvýšit povědomí o dětském zdraví a vzdělání. V roce 2015 se TOMS rozhodla v rámci oslavy svého výročí podpořit kampaň na Instagramu, kam příznivci mohli přispívat svými fotografiemi pod hashtagem #withoutshoes. Časové rozmezí bylo stanoveno na 5. – 21. 5 2015 a za každou fotografii s hashtagem #withoutshoes darovala společnost pár bot dítěti v nouzi. Delším časovým úsekem kampaně bylo vybudováno povědomí o projektu, ale i očekávání. Zakladatel značky Blake Mycoskie poznamenal, že benefitem sociálně prospěšné kampaně byla i možnost zapojení se kohokoli. Nebyla zde limitace pouze na zákazníky TOMS. Celkem bylo rozdáno 38 milionů párů bot do 60 zemí.
 
Instagram patří k využívané a oblíbené aplikaci v módní oblasti jak z řad značek, návrhářů tak módních bloggerů. Nabízí jim několik možností pro vizuální prezentaci jak prostřednictvím fotografie tak i videa. Další výhodou aplikace je snadné zapojení uživatelů do komunikace. V současné době však také dochází k častému využívání aplikace Snapchat. Tu použila k nahlédnutí do zákulisí přehlídky pro své fanoušk značka Victoria Secret. Je otázkou, jak se bude komunikace módních značek na sociálních sítích dále vyvíjet. Nicméně Instagram disponuje výhodou trvalého uchování a zobrazení fotografií.
 
Zdroje
 
http://www.socialbro.com/steal-their-style-7-fashion-brands-bringing-life-to-their-digital-marketing
http://www.postano.com/blog/the-14-best-instagram-campaigns-of-2014
http://www.postano.com/blog/customer-spotlight-kenneth-cole-selfie-contest
http://www.eventmagazine.co.uk/topshop-create-social-media-driven-experiences-lfw/venues/article/1311740
http://www.businessinsider.com/toms-one-day-without-shoes-2015-5
http://www.business2community.com/social-media/instagram-vs-snapchat-which-is-better-for-marketing-your-business-01338346#esLVl6bxWtfXacWg.97
 



No comments:

Post a Comment