Být úžasný jako Barney
Právě „kult osobnosti“ je však něčím, z čeho tento sitcom a jeho šíření skrze další mediální platformy do velké míry těží. Jen málokterý fiktivní hrdina je totiž tak úžasný, přefikl tolik holek a má tolik rad pro úspěšné flirtování jako Barney Stinson, nejpopulárnější postava seriálu. Právě na něm si můžeme ilustrovat, jaká alternativní média mohou televizní producenti pro šíření svých obsahů využít a jak s nimi samo publikum později nakládá.
Jako nejširší platforma pro rozvíjení charakteru postavy pak samozřejmě slouží internet: Barney i v seriálu samotném odkazuje na svůj blog, kde radí ne-tolik-úžasným mužům (tedy drtivé většině), jak naložit se svým osobním životem a získat co nejvíc milenek, podobné postřehy šíří mezi své fanoušky i skrze vlastní Twitter účet. Další webové stránky založil Barney pro své fiktivní identity, které jsou pro mnoho žen rovněž účinným lákadlem (Barney investor, Barney doktor a další). Kapitola sama pro sebe je pak fenomén Suit up!, podle kterého už dokonce vznikla mezinárodní akce International Suit Up Day, oslavující Barneyho tolik oblíbené obleky, bez kterých by do baru nikdy nevkročil.
Reference dalších postav a fiktivní weby
Ačkoli je Barney Stinson stěžejní postavou transmediálního šíření světa HIMYM, zajímavé internetové obsahy jsou spjaty i s dalšími hrdiny seriálu a jejich osudy. Většinu z webových stránek vytvořily či zmínily v epizodách přímo samy postavy, diváci pak mají možnost tyto odkazy na internetu skutečně najít a prohlížet. Ted Mosby tak například v jedné epizodě zmíní své alter ego jménem Mysterious Dr X, které měl na vysoké škole, Marschall Eriksen zase v jiné referuje na hudební video, které připravil jako oslavu večera se svými přáteli. V další epizodě pak například Marschall Tedovi doporučí portál hodnocení vysokoškolských profesorů, ze které ale Ted nakonec příliš velkou radost nemá.
Kdo je Tedova nastávající?
Transmediální vyprávění však nepasuje publikum pouze do role pasivních příjemců. Jak všichni víme, rozvoj nových médií umožnil lidem aktivně se podílet na vytváření mediálních obsahů a právě tato skutečnost hraje v našem případě důležitou roli. Prvním příkladem participace publika mohou být (většině známé) fan fictions, tedy příběhy psané fanoušky seriálu. Díky nim tak můžeme fantazírovat, jak by to dopadlo s Barneym a Robin, kdyby se nerozešli, popřípadě která z Tedových přítelkyň by mohla být tou pravou.
Oboustranná spokojenost
Závěrem lze říci, že právě HIMYM má ideální předpoklady pro to šířit svůj obsah napříč mediálními platformami s příslibem velké zpětné vazby: Každá budoucí epizoda nese potenciál vzniku nových Barneyho hlášek a rad do života, stejně jako vzniku dalších zápletek pro nové obsahy a také dalších vodítek k tomu, jak se to má s paní Mosbeyovou. Pro producenty je taková forma reklamy lepší než tisíc teaserů a pro publikum znamená každé další poodkrytí světa HIMYM prostor pro zábavu, diskuze i kreativitu.
No comments:
Post a Comment