Abstract
This essay is composed from two different parts. The first
contains summarization of the study made by Stephanie E. Bor in 2012 published
in 2013 Using Social Network Sites to Improve Communication Between Political
Campaigns and Citizens in the 2012 Election. This study brings very interesting
view on using social network sites in the election campaign to the U. S.
Congress in the 4th election district in Utah. The second part contains my own
point of view on the whole issue, as the work with social network sites is part
of my job on daily bases. The main limit of the summarized study I see in the
date of its formation. The social network sites have gone through the thrilling
development since 2012. Especially in terms of monetization of content and
growing diversity of social network
sites. That is the main reason I think some of the conclusions from original
study are not actual in these days any more.
Abstrakt
Tato práce se skládá ze dvou různých částí. První obsahuje
sumarizaci studie provedené Stephanie E. Bor v roce 2012 a publikované v roce 2013.
Využívání sociálních sítí k vylepšení komunikace mezi politickou kampaní a
občany ve volbách v roce 2012. Tato studie přináší velmi zajímavý pohled na
využití sociálních sítí ve volební kampani do amerického Kongresu ve 4.
volebním obvodu v Utahu. Druhá část obsahuje můj vlastní pohled na celou
problematiku, jako člověka, který pracuje na sociálních sítích na denní bázi.
Hlavní limit zkoumané studie shledávám v datu jejího vzniku. Sociální sítě
prošly vzrušujícím vývojem od roku 2012. Zejména, pokud jde o zpeněžení obsahu
a rostoucí rozmanitost sociálních sítí.
To je hlavní důvod, proč si myslím, některé závěry z původní studie nejsou v
dnešní době aktuální.
Zdrojová studie
BOR, S. E. Using Social Network Sites to Improve
Communication Between Political Campaigns and Citizens in the 2012 Election.
In: American Behavioral scientist. vol. 58, 6/2013, s. 1195 – 1213. New York:
SAGE Publications, 2013.
No comments:
Post a Comment