Abstrakt
Tato esej se zabývá problematikou vzniku virálu. Virální
marketing se díky možnostem webu 2.0 stal oblíbenou metodou komunikace firem s potenciálními
zákazníky. Díky internetu mají firmy možnost oslovit mnohem více lidí než v offline
kampani a navíc mohou značně ušetřit finance. Virál je proces přijetí a
přeposlání zprávy dalším lidem. Virální videa bývají dlouhá do tří minut. Na
přeposlání má vliv několik faktorů. Aby se ze zprávy stal virál, musí zaujmout,
zabavit, vyvolat emoce a mít pointu.
Abstract
This essay
is about virals and their formation. Viral marketing became a popular method of
communication of firms with their potential customers thanks to web 2.0 and its
facilities. Thanks to the internet firms are able to approach more people than
in an offline campaign and save up their finances. Viral is a process of
accepting and forwarding messages to others. Viral videos are usually up to
three minutes long. There are many factors that affect the forwarding of a
message. A message needs to be interesting, entertaining, provoke emotions and
have a point to become a viral.
Camarero,
Carmen – San José, Rebeca: 2011. Social and attitudial determinants of viral
marketing dynamics. Computers in Human
Behavior, Vol. 27, No. 6, p. 2292-2300.
No comments:
Post a Comment