Abstrakt
Tato
esej se váže k článku Freda Turnera, který byl publikován v New Media & Society s názvem Burning Man at Google: a cultural
infrastructure for new media production. Článek Freda Turnera odhaluje
způsoby, kterými festival Burning Man, odehrávající se každé léto
v nevadské poušti, podporuje nové formy produkce vznikající v Silicon
Valley a především v Googlu. Esej shrnuje obsah článku, doplňuje základní
informace o Burning Man festivalu a následně se věnuje případnému vlivu
festivalu na fungování firem v Silicon Valley.
Abstract
This
essay is based on article published by Fred Turner in New Media & Society: Burning Man at Google: a cultural
infrastructure for new media production. Fred Turner’s
article explores
the way in which festival Burning Man, which takes place every summer in a
desert in Nevada, supports new forms of production emerging in Silicon Valley
and especially in Google. Essay summarize the article, completes
basic informations about the Burning Man festival and Google itself and
consider the impact of festival to the industries in Silicon Valley.
TURNER, F. Burning Man at Google: a cultural infrastructure for
new media production. New Media and Society [online].
2009, 11(1-2): s. 73-94. [cit. 2015-05-27]. DOI:
10.1177/1461444808099575. ISSN 1461-4448. Dostupné z:
http://nms.sagepub.com/cgi/doi/10.1177/1461444808099575
No comments:
Post a Comment