Pinterest je něco
jako virtuální nástěnka, na kterou si připínáte obrázky věcí, které se vám
líbí, které vás nějak oslovují či zajímají nebo které byste si chtěli koupit.
Vaši nástěnku navíc můžou vidět vaši kamarádi nebo i cizí lidé a „váš“ obrázek
zase můžou připíchnout k sobě na nástěnku. Síla Pinterestu je v tom, že
při kliku na jakýkoli obrázek se dostanete na zdroj obrázku, kterým je většinou
blog, e-shop nebo webová prezentace produktu. V tom tkví jeho obrovský obchodní
potenciál.
Nejrychleji rostoucí
sociální médium
Obrázky jsou
v kurzu! Ze všech sociálních médií loni nejvíce rostl Pinterest. Počet
jeho aktivních uživatelů se téměř zdvojnásobil, navýšil se o 97 %.
Na druhém místě
skončil těsně Tumblr s 95% nárůstem aktivních uživatelů, třetí pozici pak
obsadil Instagram s 47 %. Výrazné zvýšení uživatelské základny zaznamenal i
LinkedIn s 38 %. YouTube pak uzavírá první pětici s pouhým 13% růstem aktivních
uživatelů.
Pinterest slaví 5.
narozeniny. Sociální médium, které umožňuje lidem primárně vytvářet kolekce
zajímavých fotografií a obrázků, obvykle není tak sdílné ohledně svých dat. Na
svou oslavu ale udělalo výjimku. Za
dosavadní pětiletku umožnilo 50 miliard pinů.
Pinterest
představuje velmi dobré místo zejména k vizuální propagaci značky. Umožňuje
nahrávat propagační fotografie ve vysoké kvalitě, a vytvářet tak atraktivně
vyhlížející produktové katalogy.
Další výhodou
Pinterestu je jeho způsob organizace podle témat a zájmů. Jednotlivé nástěnky
se tak mohou týkat například svateb, dekorací, dárků, receptů, barev aj.
V rámci jednoho profilu je také možné navodit jednotlivými nástěnkami
určitou atmosféru či náladu, což může posílit konzistentní obraz dané značky.
Dobré je však na svou nástěnku „připíchnout“ i jiné než jen produktové
fotografie. Stejně jako na Twitteru i na Pinterestu existuje tzv. hashtag,
podle kterého je možné vyhledat jednotlivé nástěnky, proto je určitě
doporučeníhodné hashtagy používat.
Jaké jsou největší
přínosy Pinterestu pro podnikatele?
Pinterest má velký
potenciál pro podnikatele, mezi jejichž zákazníky patří primárně ženy. Je to
celý módní průmysl, kosmetika, vše kolem bydlení a zahrady, gastronomie,
cestování, design, produkty a služby pro děti. Na Pinterestu se daří
podnikatelům, kteří nabízí vizuálně atraktivní produkt či službu nebo kteří
dokážou produkt či službu atraktivně prezentovat.
Pinterest nabízí
podnikatelům jedinečnou možnost prezentovat výrobek nebo i službu v rámci
sociální sítě, kam lidé chodí hledat věci, které mají rádi, navíc v náladě si
něco koupit. Najdu pin bot, kliknu na obrázek a jsem rovnou v e-shopu. Podle
dostupných informací Pinterest testuje tlačítko „koupit“, které nákup ještě
ulehčí. To, co na Facebooku často působí jako obtěžující reklama, je na
Pinterestu vítaný obsah.
Naprosto unikátní je
funkce zobrazování podobných obrázků. Pinterest nám tak ukazuje věci, o kterých
jsme ani nevěděli, že existují. U každého pinu se totiž zobrazují podobné
obrázky. Někteří říkají, že to co Google znamenal pro vyhledávání, znamená
Pinterest pro objevování. Ačkoliv se počet českých uživatelů odhaduje na zhruba
15 tisíc, celosvětově jde o třetí nejpopulárnější sociální síť. Podle dubnového
průzkumu agentury Social Media Marketing na ni zavítá přes 4 miliony
návštěvníků denně, kteří zde stráví přibližně více než 14 minut.
Pinterest pracuje
plně s obrázky a videem, které mohou uživatelé připichovat (pin) na své vlastní
virtuální nástěnky (boards). Velká síla Pinterestu tkví právě v jednoduchosti
„připichování“, kdy je možné nahrávat vlastní fotografie z počítače či z
jiných internetových stránek nebo si je vypůjčit z jiných nástěnek.
Tato vizuální
sociální síť tak představuje velmi zajímavý marketingový nástroj, ke kterému
Češi však přistupují trochu s rezervou. Češi jsou poněkud konzervativnější
a marketingové kroky na internetu váhavě promýšlejí, kdo se ale rychle na
novinky adaptuje, má jednoznačnou konkurenční výhodu.
Využití Pinterestu
se více než nabízí na poli internetového obchodu, kde funguje tak, že si
zákazník vybere položku na nástěnce obchodu a přidá si ji do některé ze svých
nástěnek. A zatímco se tento obrázek šíří dál mezi jeho přátele a přátele jeho
přátel, stále s sebou nese informaci o původním umístění. Hlavním předpokladem
pro úspěšnou interakci e-shopu a Pinterestu je dostatečná zásoba vizuálně
zajímavého materiálu, který souvisí s obsahem podnikání e-shopu. Fotky by navíc
měly být ve vysoké kvalitě. Mezi e-shopy, které na Pinterestu nejvíce bodují,
patří ty s módou a módními doplňky jako jsou šperky, hodinky apod.
Majitelé e-shopů
mohou Pinterest jednoduše využít tak, že ke svému zboží, respektive jeho
fotografiím přidají tlačítko „Pin it“ a pak už jen sledují jejich sdílení.
Zajímavější variantou je založení vlastního profilu na Pinterestu a jeho
aktivní budování a komunikace s komunitou, jež aktivity e-shopu sleduje.
Mají nové sociální sítě ještě šanci?
Rychlost nástupu
Pinterestu ukázala, jak by mohla probíhat evoluce budoucích sociálních sítí.
Totiž velmi rychle. Uživatelé jsou schopni rychle přijít a novou službu
pochopit. Jeden z možných scénářů vývoje tedy podobně Pinterestu predikuje
vznik dalších sociálních sítí s daleko užším zaměřením, cílovou skupinou či
způsobem sebeexprese.
Třeba je Pinterest
jen krátkodobý americký výstřelek. Rozhodně ale ukázal, že pořád žijeme v době,
kdy může inovativní internetový nápad v oblasti sociálních sítí raketově
vystřelit.
Pinterest je něco
jako virtuální nástěnka, na kterou si připínáte obrázky věcí, které se vám
líbí, které vás nějak oslovují či zajímají nebo které byste si chtěli koupit.
Vaši nástěnku navíc můžou vidět vaši kamarádi nebo i cizí lidé a „váš“ obrázek
zase můžou připíchnout k sobě na nástěnku. Síla Pinterestu je v tom, že
při kliku na jakýkoli obrázek se dostanete na zdroj obrázku, kterým je většinou
blog, e-shop nebo webová prezentace produktu. V tom tkví jeho obrovský obchodní
potenciál.
Nejrychleji rostoucí
sociální médium
Obrázky jsou
v kurzu! Ze všech sociálních médií loni nejvíce rostl Pinterest. Počet
jeho aktivních uživatelů se téměř zdvojnásobil, navýšil se o 97 %.
Na druhém místě
skončil těsně Tumblr s 95% nárůstem aktivních uživatelů, třetí pozici pak
obsadil Instagram s 47 %. Výrazné zvýšení uživatelské základny zaznamenal i
LinkedIn s 38 %. YouTube pak uzavírá první pětici s pouhým 13% růstem aktivních
uživatelů.
Pinterest slaví 5.
narozeniny. Sociální médium, které umožňuje lidem primárně vytvářet kolekce
zajímavých fotografií a obrázků, obvykle není tak sdílné ohledně svých dat. Na
svou oslavu ale udělalo výjimku. Za
dosavadní pětiletku umožnilo 50 miliard pinů.
Pinterest
představuje velmi dobré místo zejména k vizuální propagaci značky. Umožňuje
nahrávat propagační fotografie ve vysoké kvalitě, a vytvářet tak atraktivně
vyhlížející produktové katalogy.
Další výhodou
Pinterestu je jeho způsob organizace podle témat a zájmů. Jednotlivé nástěnky
se tak mohou týkat například svateb, dekorací, dárků, receptů, barev aj.
V rámci jednoho profilu je také možné navodit jednotlivými nástěnkami
určitou atmosféru či náladu, což může posílit konzistentní obraz dané značky.
Dobré je však na svou nástěnku „připíchnout“ i jiné než jen produktové
fotografie. Stejně jako na Twitteru i na Pinterestu existuje tzv. hashtag,
podle kterého je možné vyhledat jednotlivé nástěnky, proto je určitě
doporučeníhodné hashtagy používat.
Jaké jsou největší
přínosy Pinterestu pro podnikatele?
Pinterest má velký
potenciál pro podnikatele, mezi jejichž zákazníky patří primárně ženy. Je to
celý módní průmysl, kosmetika, vše kolem bydlení a zahrady, gastronomie,
cestování, design, produkty a služby pro děti. Na Pinterestu se daří
podnikatelům, kteří nabízí vizuálně atraktivní produkt či službu nebo kteří
dokážou produkt či službu atraktivně prezentovat.
Pinterest nabízí
podnikatelům jedinečnou možnost prezentovat výrobek nebo i službu v rámci
sociální sítě, kam lidé chodí hledat věci, které mají rádi, navíc v náladě si
něco koupit. Najdu pin bot, kliknu na obrázek a jsem rovnou v e-shopu. Podle
dostupných informací Pinterest testuje tlačítko „koupit“, které nákup ještě
ulehčí. To, co na Facebooku často působí jako obtěžující reklama, je na
Pinterestu vítaný obsah.
Naprosto unikátní je
funkce zobrazování podobných obrázků. Pinterest nám tak ukazuje věci, o kterých
jsme ani nevěděli, že existují. U každého pinu se totiž zobrazují podobné
obrázky. Někteří říkají, že to co Google znamenal pro vyhledávání, znamená
Pinterest pro objevování. Ačkoliv se počet českých uživatelů odhaduje na zhruba
15 tisíc, celosvětově jde o třetí nejpopulárnější sociální síť. Podle dubnového
průzkumu agentury Social Media Marketing na ni zavítá přes 4 miliony
návštěvníků denně, kteří zde stráví přibližně více než 14 minut.
Pinterest pracuje
plně s obrázky a videem, které mohou uživatelé připichovat (pin) na své vlastní
virtuální nástěnky (boards). Velká síla Pinterestu tkví právě v jednoduchosti
„připichování“, kdy je možné nahrávat vlastní fotografie z počítače či z
jiných internetových stránek nebo si je vypůjčit z jiných nástěnek.
Tato vizuální
sociální síť tak představuje velmi zajímavý marketingový nástroj, ke kterému
Češi však přistupují trochu s rezervou. Češi jsou poněkud konzervativnější
a marketingové kroky na internetu váhavě promýšlejí, kdo se ale rychle na
novinky adaptuje, má jednoznačnou konkurenční výhodu.
Využití Pinterestu
se více než nabízí na poli internetového obchodu, kde funguje tak, že si
zákazník vybere položku na nástěnce obchodu a přidá si ji do některé ze svých
nástěnek. A zatímco se tento obrázek šíří dál mezi jeho přátele a přátele jeho
přátel, stále s sebou nese informaci o původním umístění. Hlavním předpokladem
pro úspěšnou interakci e-shopu a Pinterestu je dostatečná zásoba vizuálně
zajímavého materiálu, který souvisí s obsahem podnikání e-shopu. Fotky by navíc
měly být ve vysoké kvalitě. Mezi e-shopy, které na Pinterestu nejvíce bodují,
patří ty s módou a módními doplňky jako jsou šperky, hodinky apod.
Majitelé e-shopů
mohou Pinterest jednoduše využít tak, že ke svému zboží, respektive jeho
fotografiím přidají tlačítko „Pin it“ a pak už jen sledují jejich sdílení.
Zajímavější variantou je založení vlastního profilu na Pinterestu a jeho
aktivní budování a komunikace s komunitou, jež aktivity e-shopu sleduje.
Rychlost nástupu
Pinterestu ukázala, jak by mohla probíhat evoluce budoucích sociálních sítí.
Totiž velmi rychle. Uživatelé jsou schopni rychle přijít a novou službu
pochopit. Jeden z možných scénářů vývoje tedy podobně Pinterestu predikuje
vznik dalších sociálních sítí s daleko užším zaměřením, cílovou skupinou či
způsobem sebeexprese.
Třeba je Pinterest
jen krátkodobý americký výstřelek. Rozhodně ale ukázal, že pořád žijeme v době,
kdy může inovativní internetový nápad v oblasti sociálních sítí raketově
vystřelit.
Zdroje:
http://tech.ihned.cz/c1-56149650-pinterest-je-socialni-sit-zalozena-na-krase-a-inspiraci-roste-nejrychleji-ze-vsech
http://www.m-journal.cz/cs/aktuality/pinterest-slavi-5--narozeniny--za-tu-dobu-zprostredkoval-50-miliard-pinu__s288x11243.html
http://www.globalwebindex.net/blog/pinterest-was-the-fastest-growing-social-network-in-2014
https://about.pinterest.com/cs
http://recode.net/2015/02/12/pinterest-is-working-on-a-plan-to-introduce-a-buy-button-as-soon-as-this-year/
Díky mockrát za článek. Pinterest znám, ale nevyužívám ho. Každopádně o marketing se v poslední době trochu zajímám, hlavně tedy z pohledu propagace mé firmy. Do budoucna bych nějakou marketingovou kampaň na internetu rád rozjel. V současné době se ale věnuji spíš fyzické propagaci. Teď jsem si například nechal vyrobit nějaké firemní placky.
ReplyDeleteVelice zajímavé. Už delší dobu si říkám, že bych do nějakého online marketingu měl také asi investovat. Přecejen v dnešní době se to vyplatí. Na druhou stranu v rámci podnikání mám pořád spoustu jiných priorit. Jednou z nich je pro mě v současné době například založení s.r.o., na které se teď chystám.
ReplyDeleteTak snad vám to vyjde. Co vím, tak spousta podnikatelů teď naopak své podnikání ukončilo. Vidím to ve svém okolí. Měl jsem několik kamarádů - podnikatelů, kteří museli skončit kvůli tomu, že nezvládli covid. Myslím si ale, že firmy zaměřující se na likvidace společností teď musí mít naopak úplné žně.
DeleteTo co mě zaráží je, že tyto sociální sítě se stále u nás na české scéně tak dobře neprotlačily jako je tomu třeba v zahraničí. Rozjíždím si e-shop přes prestashop a čím dál tím více se s konkurencí dozvídám, že v Čechách Pinterest prostě vůbec nefrčí. Přitom to má tak obrovský potenciál.
ReplyDeleteSouhlasím s vámi. Já Pinterest znám už dlouho, ale kdykoliv se o tom před někým zmíním, tak lidé většinou neví o co se jedná. Nebo stránku znají, ale nepoužívají ji. Používat to jako marketingový nástroj pro svůj eshop určitě není špatný nápad. Sama bych si také ráda rozjela vlastní eshop, ale bohužel narážím na to, že tvroba eshopu není vůbec tak jednoduchá, jak jsem si myslela.
DeleteNo a stejně jako třeba Pinterest se těší oblibě u široké veřejnosti, tak krypto směnárna mycoiner je hodně skloňována mezi úzkou skupinkou investorů v ČR, která má přístup ke stále levným penězům. Tak třeba vzít si půjčku pod 5 % už dnes skoro nikdo nedokáže.
ReplyDeleteJá bych právě u své firmy také potřeboval pomoc s marketingem. Jak to tak ale vidím, tak to nejspíš svěřím nějaké firmě, která má s tímto zkušenosti. Takto už jsem to dělal mnohokrát u různých činností. Jednou z nich bylo například generování leadů a ušetřilo mi to spoustu času a starostí.
ReplyDelete