Saturday, November 28, 2015

Trend sociálních sítí pro rok 2016? Super živý obsah

S pomalu nadcházející koncem letošního roku se na internetových portálech objevují předpovědi o marketingových trendech na sociálních sítích pro příští rok 2016. Všechny stránky uvádějí povícero trendů. Na čem se převážně shodují, je obsah sociálních sítí, který bude ještě více živý a reálnější než doteď. 

Sociální sítě vždy obsahovaly aktuální a okamžité zprávy, ale některé příspěvky dokáží být ještě více aktuální a okamžité než ty ostatní. Jako příklad lze zde uvést Periscope, který nedávno získal Twitter a který umožňuje uživatelům přidávat živé vysílání okamžiků jejich života oproti vytvoření videa a jeho pozdějšího nahrání na internet. Uživatelé Periscope aplikace sledují dohromady až 40 let reálných videí dennodenně. Na principu okamžitého živého přenosu videí funguje i aplikace Meerkat. Instagram a Snapchat také podporují okamžitý obsah, ale stále také je zde možnost nahrávat obsah, který nemusí být vytvořen okamžitě. Posedlost okamžitým obsahem se tak může v příštím roce rapidně zvýšit, zvlášť pokud samotné aplikace vyjdou tomuto trendu vstříc, což podle několika internetových stránek už plánují. Ať už Snapchat, který přidá nové možnosti nebo virtuální realita, která se stane mainstreamovou masovou záležitostí či Instagram, na který bude možné přidávat pouze okamžitý obsah. Sociální sítě tímto stále více chtějí uživatele přenést, alespoň virtuálně, do určité situace. Facebook v tomto ohledu nepatrně ztrácí, neboť možnost okamžitého vysílání nemá. Reálný čas se tak díky sociálním sítím stane reálnějším.

Tyto změny se samozřejmě dotknou firem a společností využívající sociální sítě. Pokud by se aplikace chtěly zaměřit na okamžitě vytvořený obsah, mohou firmy, které je používají, zapomenout na plánování příspěvků. Pokud chtějí na sociálních sítích uspět, musí si do příštího roku připravit nové strategie. Nepochybně se na nich objeví živé náhledy nových produktů, živé Q&A videa, webináře, tutoriály či časové omezené nabídky a slevy. Společnosti se také nepochybně budou zabývat i aranžováním samotné scény pro okamžitý obsah. Kromě toho, budou vyhledávat nové možnosti spolupráce s lidmi, kteří dokáží ovlivnit velké množství lidí tj. blogeři, youtubeři a jiné.

Společnosti se však reálným obsahem zabývají už letos. Okamžitých příspěvků si šlo celkem snadno povšimnout. Hlavní roli zde hrál letos Twitter. Velmi úspěšným příspěvkem se stala pohotová reakce firmy KitKat na problémy s ohýbáním iPhone telefonu. 
Jejich vtipný a pohotový obsah na Twitteru zaujalo přes 25 tisíc uživatelů. 



Reálný marketingový obsah dokáže firmě zvýšit tržby, avšak nevhodný příspěvek či neznalost dokáže spíše opak. Zde mohou být příkladem americké aerolinky Delta, které na Twitteru reagovaly na výhru fotbalistů USA nad Ghanou na fotbalovém Mistrovství světa následujícím příspěvkem. Ano, marketingový tým Delty zareagoval pohotově, nicméně nevěděl, že žirafy v Ghaně vůbec nežijí. Na to samozřejmě ihned reagovali uživatelé a Delta musela příspěvek stáhnout a omluvit se za chybu. Tudíž i okamžitá a vtipná reakce firem se musí promyslet.



Především v příspěvcích společností lze zpozorovat mediální konvergenci. Obsah z tisku či televize se dokáže prolínat a ihned se dostat do internetového světa. Aktivní přístup publika zde funguje jako zpětná vazba. Ukazuje se také, že společnosti musí kooperovat s tím, jaké novinky a technologie na trhu se objeví.

O okamžité příspěvky bude určitě v příštím roce velký zájem. Nicméně si nelze všímat pouze jejich výhod. Nevýhodou tohoto trendu bude ještě větší závislost na mobilních telefonech a internetu celkově. Lidé budou zvědavi, co jejich oblíbené firmy či osobnosti dělají a chystají. Lze jen závěrem říci, že zdravý a střízlivý přístup k sociálním sítím bude i v příštím roce potřeba. 

Zdroje:

No comments:

Post a Comment