Ve své práci vycházím volně ze studie Hectora Postigy Video Game Appropriation through Modifications: Attitudes Concerning Intellectual Property among Modders and Fans (2008) o právních rozměrech modování a konfliktech způsobených porušováním autorských práv v modech. Na rozdíl od Postigy se zaměřuji na méně jasnou oblast - vytváření prostoru ke vzniku modů a jejich propagace skrz oficiální stránky výrobců her na příkladu herní série Dragon Age - hrách Dragon Age: Origins a Dragon Age II. Dva díly Dragon Age se liší v existenci Toolsetu (editoru na vytváření modů a machinim) i v prostoru, který mají mody a modování na oficiálních komunitních stránkách BioWare Social. Zkoumám i debatu vyvolanou změnou postoje BioWare k modderské komunitě.
Původní studie:
Postigo, Hector (2008): Video Game Appropriation through Modifications: Attitudes Concerning Intellectual Property among Modders and Fans. Convergence, The International Journal of Research into New Media Technologies 2008 14: 59. http://con.sagepub.com/content/14/1/59
Jan Švelch
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment