Thursday, September 15, 2011

Anotace: Radiohead - In Rainbows: Jak britští vizionáři změnili svět hudebního průmyslu

„Lidi z naší nahrávací společnosti mám rád, ale brzy nastane čas, kdy se musíme zeptat, jestli je ještě vůbec někdo potřebuje,“ řekl v roce 2006 magazínu Time Thom Yorke, leader britské skupiny Radiohead.[1] Nahlas tak vyslovil otázku, kterou si velké nahrávací molochy musely klást stále častěji. O rok později to byli právě Radiohead, kteří se po skončení smlouvy s EMI rozhodli vydat sedmé album In Rainbows na svých stránkách digitálně a nechali zcela na zákaznících, kolik za „desku“ zaplatí - cena začínala na nule.

Tato esej se bude věnovat otázce, co zmíněný krok vypovídá o stavu hudebního průmyslu v dnešní digitální éře a proč se dá v mnoha směrech označit za revoluční. Pojednání rovněž nastíní jakým způsobem a pro koho přesně mohl – a stále může – být tento počin v dnešní době inspirací. Primárním zdrojem eseje je odborná studie Dr. Guy Morrowa z australské Macquarie University, nazvaná Radiohead's Managerial Creativity, která se podobným otázkám dopodrobna věnuje.


[1] SATKOWSKI, Christina . Public Broadcasting Service [online]. 2007. Dostupné z WWW: http://www.pbs.org/newshour/extra/features/july-dec07/radiohead_10-31.pdf.

No comments:

Post a Comment