Jádrem
této eseje je práce Limor Shifmanové
Anatomie memu na YouTube, která byla poprvé publikována v roce 2011. Jejím
cílem bylo zjistit společné rysy tzv. memetických videí, přičemž byly použity
kvantitativní i kvalitativní metody.
Práce je v eseji srovnána se
staršími pracemi týkajícími se memů (prací Richarda Dawkinse a Susan
Blackmoreové) a zasazena do kontextu mediálních studií.
Hlavní text:
SHIFMAN, Limor. An Anatomy of
a YouTube Meme. New Media &
Society [online]. March
2012, vol. 14, 2. First published on
October 3, 2011. S. 187-203 [cit. 2012-06-28]. Dostupný z WWW <
http://nms.sagepub.com.ezproxy.is.cuni.cz/content/14/2/187.full.pdf+html>.
Další vybrané zdroje:
BLACKMOREOVÁ, Susan. Teorie memů: kultura a její evoluce. Vyd. 1. Praha: Portál, 2001.
236 s. ISBN 80-7178-394-3.
DAWKINS, Richard. Sobecký gen. Vyd. 1. Praha: Mladá fronta, 1998. 320 s. Edice
Kolumbus. ISBN 80-204-0730-8.
Internetový
mem a jeho využití v online marketingu [online]. [cit. 2012-06-28]. Dostupný z WWW
<http://www.byznysweb.cz/post/internetovy-mem-a-jeho-vyuziti-v-online-marketingu-94/>.
JENKINS, Henry. Convergence
Culture: Where Old and New Media Collide. New York University Press, 2006. 308
s.
JENKINS, Henry.
If It Doesn´t Spread, It´s Dead
(Part One): Media Viruses and Memes [online]. [cit. 2012-06-28]. Dostupný z WWW <
http://henryjenkins.org/2009/02/if_it_doesnt_spread_its_dead_p.html>.
No comments:
Post a Comment