ABSTRAKT
Práca
vychádza zo štúdie „Globalizácia a kultúrny
imperializmus v Jamajke: Homogenizácia obsahov a amerikanizácia jamajskej
televízie pomocou programovej tvorby“ publikovanej v International Journal of Communication.
Štúdia sa zaoberá perspektívami globalizáciou médií (hlavne televízie)
ako kultúrnej heterogenity a diverzifikácie programového obsahu
a trendom homogenizácie programovej štruktúry americkou populárnou
kultúrou v jamajských médiách. Medzi hlavné aspekty, ktoré štúdia analyzuje,
patrí privatizácia médií, globalizácia, kultúrny imperializmus a kultúrna
identita recipientov. V práci rozširujem pôvodný koncept štúdie
o poznatky ďalších autorov, ktorí sa zaoberali touto problematikou
s aplikáciou nie len na jamajské médiá.
ABSTRACT
This
essay is based on the study „Globalization
and Cultural Imperialism in Jamaica: The Homogenization of Content and
Americanization of Jamaican TV through Programme Modeling“ published in International
Journal of Communication. The study is focused on the prespectives of
globalization of media (mainly TV) as promoting cultural heterogeneity and the
diversification of programme content, as well as a trend of the homogenization
of programme content and American popular culture mainly in Jamaican TV. The
main aspects of the study includes the topics like the privatisation of media, globalisation,
cultural imperialism and cultural identity of the audience. In the essay I expand
the original concept with the findings of other authors specialized in this
filed, with the application not only to the Jamaican context.
Zdrojová štúdia:
GORDON, N. S. A.: Globalization and Cultural Imperialism in
Jamaica: The Homogenization of Content and Americanization of Jamaican TV
through Programme Modeling. International Journal of Communication [online].
2009, vol.3: 307-331 [cit. 2015-06-18]. ISSN 1932-8036/20090307. Dostupné z: http://ijoc.org/index.php/ijoc/article/view/246/310.
No comments:
Post a Comment