Tuesday, November 30, 2010

Je to za barák!!!











Je to za barák!!!


Trend

Rok od roku stoupá v Česku počet sázejících klientů sázkových společností, kteří uzavírají sázky na sport prostřednictvím internetu. Přemisťování sázejících z kamenných poboček na internet lze považovat za novodobý trend.

V rámci sázení na sport se v Česku přesouvá těžiště z kamenných poboček na internet. Kamenným pobočkám dává přednost už jen malá část konzervativních klientů toužících po větší anonymitě, kteří nepřekypují důvěrou v moderní technologie a ve výjimečných případech jimi ani nedisponují.


Potenciál

Internetové sázení v sobě představuje velký potenciál. Majitelé sázkových kanceláří jsou si tohoto faktu dobře vědomi, a dělají vše proto, aby získali co možná nejvíce solventních klientů, kteří budou ochotni prohrávat své peníze právě u jejich společnosti.

Tuzemské sázkové kanceláře dlouho usilovali o možnost zprostředkovávat sázení také po internetu, jelikož čeští sázkaři využívali v této oblasti služeb zahraničních společností s mezinárodní působností a domácí kanceláře, jimž tento druh sázek v minulosti česká legislativa neumožňovala, tak přicházely o značné zisky.


Hon na klienty

Některé sázkové kanceláře v honbě za rostoucími zisky neváhají své klienty bombardovat emaily lákajícími na stále nové sázkařské příležitosti. Například na právě začínající mistrovství světa v hokeji apod. . Tyto oznámení většinou doplňují nabídkou „zajímavého“ a časově omezeného bonusu přiděleného jen k právě konající se akci.

Reklama na sázkové společnosti masivně cílí na potenciální klienty na internetu. Sázkové společnosti mají ve své nabídce celou škálu roztodivných bonusů, pomocí kterých hodlají přilákat nové zákazníky. Snaha přilákat pomocí vstupních bonusů, které ovšem jen málokterý klient skutečně obdrží, jelikož jejich vyplacení je podmíněno většinou přísnými kritérii, o kterých nás společnosti většinou dopředu neinformují. Sázkové společnosti, vědomi si drsného konkurenčního prostředí ve světě internetového sázení, bojují všemi možnými prostředky o pozornost a přízeň činných i potenciálních sázkařů.

Nabídka

Sázkaři si mohou vybírat ze stále se rozšiřující nabídky internetových sázkových kanceláří. Od domácích kanceláří jako jsou Tipsport, Fortuna, Chance, Sazkatip až po zahraniční společnosti typu bwin, Betclic či Sportingbet.

Sázkové společnosti na internetu stále rozšiřují své nabídky vypsaných příležitostí. Sázkaři si mohou například u nejoblíbenějšího fotbalu zvolit už i z venezuelské, japonské, islandské, welšské či kostarické fotbalové ligy. V nabídce lze najít i například až pátou nejvyšší anglickou soutěž. Nabídky sázkových kanceláří se neustále rozšiřují. Sázet lze nejen na sport, ale i na výsledky voleb či televizních soutěží (např. Česko hledá Superstar).

Motivace sázejících

Kanceláře lákají nové klienty na většinou náhodné miliónové výhry. Sázející se snaží se přilepšit svému rozpočtu, a zúročit své sportovní znalosti.

Sázení budí dojem zdánlivě snadno vydělaných peněz. Sázkové společnosti zveřejňují náhodné „kilometr dlouhé“ výherní tikety složené třeba z dvaceti i více sázkových příležitostí, aby přilákaly maximum ziskuchtivých sportovních znalců. Většinou však neuvádějí své stoupající zisky.





Přednosti a nevýhody

Internet poskytuje sázkařům kvanta informací a posouvá sázení na sport do jiné dimenze. Sázkař je navíc obecně líný tvor, je pro něj mnohem jednodušší sázet z pohodlí domácího krbu. Je snazší utajit identitu na internetu než na pobočce. Zejména u zahraničních kanceláří není nutné se fyzicky dostavit do kamenné kanceláře a zřídit si internetové konto může prakticky každý přímo z pohodlí domova.


Koloběh peněz

Zisky sázkových kanceláří se částečně vracejí i do sportu. Sázkové společnosti sponzorují ze svých zisků i elitní sportovní týmy. Například ve fotbalu si může bwin dovolit sponzorovat mančafty jako jsou Real Madrid a AC Milán. Fortuna taktéž sponzoruje fotbal – dokonce několik českých ligových týmů najednou. Samozřejmě že sázkařští mecenáši neposkytují klubům své štědré sponzorské částky zadarmo, týmy musí na oplátku dělat Fortuně reklamu. Nejslavnější český fotbalový klub Sparta Praha hraje např. venkovní klání v dresech ve žlutých barvách hlavního sponzora klubu – sázkové kanceláře Fortuna.

Sázky na internetu a kolektivní inteligence

Kolektivní inteligenci je obecně možné definovat jako schopnost skupiny najít větší množství, anebo kvalitnější řešení nějakého problému, než její jednotliví členové.

Tyto atributy definice kolektivní inteligence naplňuje i chování klientů sázkových kanceláří na internetu. Na internetu sázkaři z celého světa zakládají stránky, na kterých shromažďují informace, které považují důležité pro rozhodnutí vsadit si na dané konkrétní utkání (např.stránky sport-tipy.cz; liga.cz; online-betting-guide.co.uk; bettip.net nebo 365tip.com). Na sázkařských a sportovních portálech probíhají diskuze mezi registrovanými uživateli.

Uživatelé si vyprávějí na diskusních fórech své mnohdy bizarní příběhy o prohraných sázkách nebo zveličují své opojné chvíle „velkých výher“, přesvědčují jeden druhého o svých názorech, prožívají a komentují každou promarněnou gólovou příležitost svého týmu. Především si ale vyměňují ty „zaručeně výherní tipy“ a snaží se všemožně společnými silami vyzrát na podhodnocené kursy vypsané sázkovými společnostmi. Své tipy doplňují svérázným hodnocením jejich důvěryhodnosti - např.: "Dneska dávám Spartu v Brně, je to za barák"!!!

Sázkaři pravidelně sledují zahraniční sportovní a sázkařské servery. Vyhledávají sebenicotnější informace o zdravotním stavu klíčových hráčů jednotlivých týmů a jejich psychickém rozpoložení a dělí se o tyto informace v internetových diskuzích – ve smyslu hesla – víc hlav víc ví. Pierre Lévy pak takto chápe kolektivní inteligenci jako formu univerzálně distribuované inteligence, konstantně zdokonalované, koordinované v reálném čase a vyúsťující v efektivní využití schopností. Jedná se o v rámci internetu úzké uzavřené komunity, které spolu sdílí společný zájem a řeší mezi sebou skutečnosti typu – kdo v konkrétním zápase nenastoupí, koho tahá tříslo a koho bolí pata….

Zřetelná je také snaha sázkových společností udržet si své zákazníky na svých stránkách co možná nejdéle, aby se podíleli na diskuzi, vyměňovali si své tipy a vybízeli se navzájem k dalšímu sázení. Jen registrovaní uživatelé mohou sázet a přispívat do diskuze. Existuje i možnost, že někteří uživatelé mohou být fiktivní?


Sázky na internetu a aktivní publikum

Velice oblíbené jsou live sázky. Můžete zde tipovat libůstky typu, které mužstvo bude kopat další roh či kdo vstřelí další gól? V tenisu - kdo vyhraje například další game a podobně? Které mužstvo v hokeji bude hrát další přesilovku a zda ji využije atd.? Live sázky jsou stále oblíbenější a nutí sázkaře se rychle rozhodovat, kursy reagují bezprostředně na vývoj zápasu.

Například sázková společnost bwin doprovází některé své zápasy, na které se dá sázet live i videem přímo z daného klání, aby zatraktivnila tyto sázkové příležitosti a vylepšila servis pro zákazníka.

Sázkaři také na internetu vytvářejí vlastní stránky na kterých shromažďují své stoupence se svými „zaručeně vítěznými“ tipy a stávají se tak aktivním publikem, které užívá instrumentální selektivity. Vybírá si po celém internetu taková sdělení, z kterých může mít jejich komunita/publikum prospěch. Doplňují tak zvykovou selektivitu – rutinní sledování vybraných sdělení (například zápasy live na internetu).

Vědomé vyhledávání informací, jejich sdílení v rámci úzké komunity, rezistence vůči vlivům některých médií a vzájemná interaktivita jsou jedny z vlastností charakteristických pro aktivní publikum tohoto typu.


Sázky na internetu a transmediální vyprávění

Internet poskytuje sázkařům dosud netušené možnosti. Mohou získávat v bojích s bookmakery stále více informací. Existuje i mnoho internetových stránek, na kterých se dají sledovat živě sportovní utkání, což umožňuje sázkařům prožívat svůj „boj o miliony“ transmediálně (například stránky: free-football.tv; watchlivefootball.tv; alivefootball.com; tipovani.cz; livefootball4free.com atd.).

Na internetových stránkách sázkových společností se v kursových nabídkách vyskytují i informace o kanálu, na kterém může sázkař utkání na které si vsadil i živě sledovat kupříkladu na kabelové televizi. Rozvoj moderních technologií poskytuje sázkařům úplně převratné možnosti. Sázkové společnosti se snaží všemožně své registrované zákazníky přesvědčit, respektive motivovat, aby sázeli právě u nich. Zápasy a své favority v nich mohou klienti kanceláří vstřebávat různými formami transmediálního vyprávění.

Možnost sledovat vsazený zápas přináší sázkařům několikanásobný adrenalin a zážitek, sázkaři si často cíleně vybírají zápasy, které mohou sledovat v televizi a prožívat tak své tikety naživo. Přenosy mohou sázkaři sledovat nejen v televizi, ale i na internetu nebo se vypravit přímo na stadion.

Závěr

Internetové sázení může být sice velice vzrušující zábavou, pro několik málo vyvolených i obživou, ale zároveň stačí pár kliknutí a můžete prohrát statisíce korun z rodinného rozpočtu. Závislí sázkaři, kteří nemají své sázení na internetu (ale i v kamenných pobočkách) pod kontrolou, mohou snadno díky několika kliknutím skončit bez střechy nad hlavou, rozvrátit si rodinu nebo minimálně zakotvit jako pacienti u docenta Nešpora.

Pohodlné sázení z domova, bez kontaktu a hlavně bezhotovostně je psychologicky mnohem nebezpečnější, než vzít velkou bankovku, obléct se, udělat si čas a vypravit se do města odevzdat ji veřejně u přepážky.

Pavel Faukner




No comments:

Post a Comment