Monday, November 29, 2010

Ze života vánočních stromečků

Přemýšleli jste někdy nad tím, co si o Vánocích myslí hlavní hrdinové těchto svátků, vánoční stromečky?

Ne? A myslíte si, že nad takovou „kravinou“ nemá normální člověk čas přemýšlet? Omyl! Někteří lidé jsou za to dokonce placeni. Nevěříte? Pusťte si televizi a čekejte, až váš oblíbený pořad přeruší reklamní blok. Při troše štěstí budete mít možnost si vyslechnout půlminutový více či méně vtipný telefonní rozhovor dvou vánočních stromečků s příznačnými jmény Smrček a Smrček, kteří jsou hlavními protagonisty letošní vánoční reklamní kampaně telefonického operátora Vodafone. Po úspěchu reklamní kampaně s Petrem Čtvrtníčkem a čivavami převlečenými za falešné soby, které se staly symbolem Vánoc roku 2006, vsadil Vodafone opět na oblíbené české herce a pánům smrčkům propůjčili své hlasy Jiří Macháček a Pavel Liška.

Letošní vánoční kampaň Vodafonu odstartovala prvním reklamním spotem neboli prvním dílem miniseriálu ze života pana Smrčka a Smrčka. Tento díl se jmenoval "Budíček" a děj spočíval v tom, že přírodní stromeček stojící v lese telefonoval svému umělému kolegovi, který byl schovaný kdesi v krabici, zřejmě na půdě. Umělý stromeček si u svého přírodního totiž objednal vánoční buzení, aby se stihl včas ozdobit. Netušil však, jak vážně jeho kolega svůj úkol vezme a místo v prosinci bude mít budíček už začátkem listopadu. Dvouměsíční čekání na den D si tedy pánové Smrček a Smrček rozhodnou zkrátit tím, že si budou povídat o Vánocích. Ve druhém díle naopak telefonuje umělý smrček přírodnímu a zřejmě s úmyslem oplatit mu předčasné buzení začíná rozhovor slovy: „Smrčku, přijdu si pro tebe s pilou… už brzo!“. Vystrašit kamaráda se mu však příliš nepodařilo, protože pan Smrček se Vánoc nebojí, ale naopak se na ně těší. Humor ho však přejde ve třetím díle, kde dojde na kácení a Smrček začíná mít strach, že Vánoce nezvládne a hledá útěchu u umělého kolegy, který už má nějaké ty Vánoce za sebou. Čtvrtý díl „Vodafone vánočního seriálu“ se jmenuje „nákupní horečka“. Umělý stromeček je stále schovaný ve své lepenkové krabici, zatímco ten přírodní už čeká ve slušivé oranžové síťce na balkóně. Má tedy přehled o tom, co se děje a jak se lidé připravují na Vánoce, a tak mu „umělák“ zavolá, aby zjistil, jestli už se šíří každoroční epidemie vánoční horečky. Další téma rozhovoru pánů Smrčků jsou vánoční rituály, a tak se v pátém díle, jehož děj se opět odehrává částečně na půdě u lepenkové krabice a částečně na balkóně, dozvíme, jak pánové letos hodlají vyřešit problém schovávání vánočních dárků. A musím uznat, že řešení, které vymyslel umělý smrček (dárky nekupovat, jen jeden pro sebe) je opravdu originální :-)… Šestý díl se jmenuje „Osud“ a ukazuje divákům odlišný pohled obou stromečků na Vánoce – zatímco přírodní pan Smrček se na svátky těší, jeho umělý kamarád není spokojený s tím, že se stal právě vánočním stromečkem a ne třeba palubní deskou v kamionu nebo vypínačem v prezidentově pracovně. Sedmý spot nese podtitul „Karaoke“ a přírodní stromeček v něm vypráví umělému zážitky z firemního vánočního večírku. Zatím poslední vysílaný spot s pořadovým číslem 8 a podtitulem „Vánoční přání“ nás zavede do dvou obývacích pokojů, kde stromečky čekají na ozdobení a po telefonu řeší otázku posílání vánočních přání a „umělák“ přichází opět se zajímavým ekologickým zlepšovákem…



Tvůrci vánočního miniseriálu si pro nás připravili celkem patnáct reklamních spotů, takže příznivci Smrčků se jistě ještě mají na co těšit. Na rozdíl od hrdinů „opravdových“ seriálů se Smrčkové zřejmě nedočkají vlastních webových stránek, reklamních předmětů nebo fanklubů, ale podíváme-li se na počet zhlédnutí jednotlivých dílů vánočního seriálu ze života Smrčků na Youtube a na komentáře u jednotlivých videí, zjistíme, že fanoušků této povedené vánoční dvojice je poměrně hodně. Tamtéž se objevil i krátký film s názvem Vodafone Vánoce 2010 a podtitulem Vánoční příběh Smrčka a Smrčka, který fanoušek vystupující pod přezdívkou TheRozmital sestavil z několika dílů reklamních spotů a můžeme předpokládat, že s přibývajícími díly reklamy budou přibývat i podobné filmy. Pokud budou Smrčkové stejně úspěšní jako falešní sobi a Petr Čtvrtníček, můžeme se těšit i na parodie jejich rozhovorů.



Vodafone samozřejmě nevsadil jen na jedno médium a nezůstal jen u reklamních spotů v televizi a zelené obličeje Smrčků se na nás usmívají i z billboardů, z plakátů na autobusových zastávkách, z bannerů na internetu, z reklam v časopisech i z výloh značkových prodejen Vodafone. Telefonické rozhovory Smrčků si můžeme vyslechnout i ve spotech vysílaných v rádiích. Na webových stránkách Vodafone zpravodaje ČiliChili je možné si stáhnout dvě vánoční tapety na plochu, samozřejmě s motivem Smrčků. Vodafone nepodcenil ani lidovou tvořivost českého národa a na již zmiňovaných stránkách magazínu ČiliChili máte v sekci Komixér možnost vymyslet vlastní originální rozhovor mezi Smrčkem a Smrčkem a vyhrát mobilní telefon nebo slevu ve Vodafone e-shopu.

No comments:

Post a Comment