Tuesday, November 30, 2010

Šťastné a veselé s Chuckem Norrisem


Každá doba potřebuje své hrdiny. Hrdinou dneška je bezesporu Chuck Norris, vlastním jménem Carlos Ray Norris Jr. Sedmdesátiletý rodák z Oklahomy ale není jen hlavní postavou několika desítek béčkových akčních filmů, seriálovým Walkerem či postrachem teleshoppingů. Kolem jeho osoby se rozvinul kult zvaný „Chuck Norris Facts," vtipy, které dnes již patří k internetovému folklóru. Díky pověstem o tom, že umí číst Braillovým písmem, vypít vodu z kohoutku na ex nebo že přišel o panictví dřív než jeho otec, se z Chucka Norrise stala žijící legenda.

Chuckova otočka

Chuck Norris byl v dětství nesmělý a neduživý. Zlom nastal poté, co ho armáda poslala do Korejské války. Inspiroval se místním bojovým uměním Tang Soo Do, doplnil ho o pár chvatů, a tak vzniklo jeho vlastní bojové umění Chun Kuk Do. Chuck se začal naplno věnovat bojovým uměním. Po několika porážkách v první sezóně se naštval, vylepšil svoji otočku a začal likvidovat protivníky ve velkém. Jak se můžete dočíst na jeho oficiálních webových stránkách, šest let po sobě držel titul šampiona v karate ve střední váze. Po osmi letech bylo jeho skóre 183 vítězství, 10 porážek a 2 remízy. Všechny porážky ovšem utrpěl v prvních dvou letech. V osmdesátých a devadesátých letech se věnoval především natáčení filmů, v roce 1993 se představil jako nepřemožitelný Walker, Texas Ranger. V polovině devadesátých let se Chuck zapsal do dějin teleshoppingu. Ve slavném spotu ho pronásleduje mladík, kterému Chuck ve finále ukáže, že díky Total Gymu je pořád v tak dobré kondici, jako dřív. V roce 2005 ukončil Chuck Norris kariéru. Zajímalo by Vás, co dělá populární herec teď? Tráví Vánoce s českou rodinou.


Ježíšek letos nepřijde… Přijde Chuck Norris

S na první pohled bláznivým nápadem na vánoční reklamní kampaň přišla letos společnost T-Mobile. Pražská pobočka T-Mobile oslovila Chucka Norrise s nabídkou, aby si zahrál v jejich reklamní kampani. Firma netušila, zda Chuck na její nabídku kývne. „Do poslední chvíle nevěřili, že se to podaří a půjdu do toho. Byli z toho neuvěřitelně šťastní," řekl Chuck Norris deníku World Net Daily. Kampaň se mu prý od začátku líbila pro svoji „politickou nekorektnost“. „Humor v této reklamě je neuvěřitelný," řekl. Reklamy zaznamenaly u českého publika velký úspěch. Nejsledovanější z nich vidělo do dnešního dne přes 1 200 000 diváků, dohromady měla pětice spotů více než tři a půl milionu zhlédnutí.

Chuck Norris, kam se podíváš

T- Mobile umístil všech pět spotů na svoji stránku Youtube. Odtud se začala kampaň rychle šířit, informovala o ní většina médií, lidé sdíleli jednotlivé reklamy na Facebooku. Díky tomu se o spotech dozvěděli i uživatelé, kterým v televizi unikly. T-Mobile si tím navíc zajistil masové šíření reklam zdarma.

>

V tomto případě byl plně využit koncept transmediálního vyprávění. Reklamní kampaň byla masovému publiku představena díky důmyslnému využití několika mediálních platforem, pro různé segmenty publika byla určena různá místa vstupu. Kampaň se vysílá v televizi, dále ji je možné shlédnout na Youtube, Facebooku či na webových stránkách médií, které o reklamních spotech informovaly. Na zastávkách MHD byly umístěny reklamní panely. T-Mobile dále spustil webovou stránku, kde si ve skákací hře s postavičkou Chucka můžete přečíst vtipy o Chucku Norrisovi a jen tak mimochodem se dozvědět i něco o produktech T-Mobile. Reklamní kampaň si zkrátka, stejně jako vtipy o Chucku Norrisovi, začala žít vlastním životem.


Chuck Norris dokáže udělat z USA USB

Vraťme se nyk fenoménu Chucka Norrise, bez nějž by reklamní kampaň T-Mobile jistě neslavila takový úspěch. První „Chuck Norris Facts" vznikly vlastně nedopatřením. Původně se jednalo o recesi týkající se Vina Diesela, ale ta se neujala, a tak se vtipů zhostili fanoušci Chucka Norrise. Po celém světě vznikly desítky webů, jejichž cílem je shromáždit co nejvíce vtipů o Chucku Norrisovi. Pokud zadáme do Google „Chuck Norris Facts", objeví se téměř půl milionu odkazů. Ovšem pokud zadáme do stejného vyhledávače pouze „Chuck Norris", Google nás v prvním z odkazů informuje: „Google won't search for Chuck Norris because it knows you don't find Chuck Norris, he finds you". Nejznámější český web, věnující se vtipům o Chuckovi, má v databázi 1 035 vtipů. Jedná se o klasický příklad konceptu produsage, podle kterého má publikum aktivní funkci a vytváří obsahy. V tomto konkrétním případě fanoušci Chuckových filmů tvoří webové stránky, fankluby, vtipy... Škoda, že žádný vtip o Chucku Norrisovi není vtipný. Chuck totiž spolehlivě zabije každou pointu :)


No comments:

Post a Comment